Cloud Adoptie

Jouw medewerkers bepalen het succes!

UNO Adoptie helpt jouw organisatie Microsoft 365 te omarmen! Thuiswerken is de nieuwe norm. Daarom stappen veel organisaties versneld over op samenwerkingsplatformen als Microsoft Office 365 met de tool Teams. Online vergaderen, chatten en bellen via computer, telefoon of tablet; deze oplossing biedt alle mogelijkheden om medewerkers efficiënter en slimmer thuis te laten werken en verbonden te laten voelen met collega’s. Maar of de implementatie daadwerkelijk uitgroeit tot een succes, wordt toch echt bepaald door jouw werknemers zelf. Kunnen en wíllen zij anders werken? Dat lukt het beste als ze de nieuwe techniek omarmen en het leuk vinden om ermee te werken. Met UNO Online Adoptie helpen we jouw organisatie daarbij.

Wat kan UNO Online Adoptie van Microsoft 365 voor jou betekenen?

  • Structureel slimmere samenwerking binnen jouw organisatie;
  • Strategisch maatwerkadvies over het adoptietraject;
  • Draagvlak in de organisatie door de voordelen helder te communiceren;
  • Gebruikersondersteuning tijdens de uitrol door floorwalkers of adoptie-coaches bij het digitale spreekuur;
  • Kennisdeling via interactieve kennissessies en een digitaal leerportaal met korte instructiefilmpjes;
  • Doorlopende support van onze chatbot Zoë en onze servicedesk;
  • Meetbare voortgang op basis van monitoring en enquêtes;
  • Flexibiliteit door ‘Adoptie as a service’: je betaalt per deelnemer per maand met een minimum van 6 maanden, afhankelijk van onderdelen die je afneemt;
  • Blije medewerkers!

Juist in deze tijd wil UNO jouw organisatie helpen om zo goed mogelijk vanuit huis te kunnen werken. Daarom bieden we het adoptietraject nu ook online aan. Meer weten? Wij helpen je graag verder! Sales@uno.

In 4 stappen naar een succesvolle adoptie van Office 365

  1. Awareness creëren
    We maken jouw medewerkers bewust van het nut, de functies en voordelen van Microsoft 365. We benadrukken dat het een nieuwe en vooral ook leuke manier van samenwerken is. Posters op de werkvloer, bannering op het intranet, emailcampagnes, launch parties en een terugkomdag zijn enkele middelen om dit doel te bereiken.
  2. Vertrouwen opbouwen
    Al voor de lancering starten we met kennissessies en trainen we de vaardigheden van jouw medewerkers. Zij krijgen daardoor vertrouwen om met Microsoft 365 aan de slag te gaan. Voor vragen staan na implementatie onze zogenoemde floorwalkers of online-adoptiecoaches  klaar tijdens periodieke spreekuren. Daarnaast hebben alle medewerkers toegang tot een digitaal leerportaal met instructiefilmpjes.
  1. Doorlopend support bieden
    Lopen je medewerkers tegen een probleem aan, dan kunnen ze altijd terecht bij onze chatbot Zoë. Zij geeft antwoord op vragen, geeft suggesties en tips (specifiek afgestemd op het niveau van de medewerker) of verwijst naar filmpjes in het leerportaal. Dat is mogelijk omdat Zoë bij aanvang een digitaal interview afneemt waarbij de kennis en vaardigheden van de medewerkers worden getoetst. Zoë is nog lerende; als ze het antwoord niet weet, zet ze de vraag door naar onze supportdesk. UIteraard kun je ook direct met onze supportmedewerkers bellen.
  1. Voortgang meten
    Een geslaagde adoptiestrategie draagt direct bij aan de tevredenheid van je medewerkers én aan het realiseren van je bedrijfsdoelstellingen. In hoeverre de adoptie aanslaat of slaagt, kunnen we bepalen door vooraf, tijdens en na de adoptie meten. Het meten van de adoptiegraad is dan ook een continu proces dat wij met de organisatie blijven aanpassen op de behoefte van de gebruiker. Daarnaast monitoren wij ook het gebruik van de applicaties. Dit is een continu proces dat we in samenwerking met jouw organisatie blijven aanpassen aan jullie behoeften 

Met of zonder onze chatbot Zoë?

Een chatbot is een virtuele kennisbank, waar je direct (geïntegreerd in Microsoft Teams) vragen kan stellen die direct beantwoord worden. Hiermee worden zowel de digitale kennis en vaardigheden als de digitale ambities en behoeften geïnventariseerd. De werknemers ontvangen vervolgens een persoonlijk digitaal leerpad met de juiste e-learnings om door te groeien.  

De chatbot die wij bij UNO Adoptie Office 365 gebruiken is een samenwerking tussen UNO en Workplacebuddy en luistert naar de naam Zoë. Zoë probeert je overal bij te helpen en te ondersteunen. Ze weet al veel dingen, maar moet ook nog leren. Alle vragen die zij niet kan beantwoorden, stuurt ze door naar UNO’s supportdesk, waar ze zo snel mogelijk worden beantwoord.

(afbeelding bron: workplace buddy 2020)

Waarom UNO?

UNO: bruggenbouwer tussen mens en techniek

UNO kan een cruciale rol spelen bij de adoptie van Microsoft 365. Wij stellen niet de techniek, maar de gebruiker centraal en bouwen zo de noodzakelijke brug tussen mens en techniek. Dat wordt gewaardeerd: niet voor niets zeggen veel van onze klanten dat ‘samenwerken met UNO voelt alsof we collega’s zijn’. Onze supportdesk krijgt bovendien een klantbeoordeling van 9,3.

Juist in deze tijd wil UNO jouw organisatie helpen om zo goed mogelijk vanuit huis te kunnen werken. Daarom bieden we het adoptietraject nu ook online aan. Meer weten? Wij helpen je graag verder! Sales@uno.nl

Voordelen

Medewerkers zijn doorlopend op de hoogte van alle nieuwe functies en toepassingen.

Doordat medewerkers de applicaties begrijpen werken ze efficienter.

Medewerkers krijgen meer gedaan in minder tijd.

Medewerkers kunnen beter en sneller met elkaar communiceren.

Klant cases

Door het flexibele adoptietraject van UNO is de migratie succesvol verlopen. Medewerkers zijn op een enthousiaste, laagdrempelige manier geholpen om over te stappen op de nieuwe omgeving. De continue adoptie moet gaan zorgen voor doorlopende optimalisatie.

— Maarten Reuchlin, Vroom & van den Heuvel

Adoptiediensten

Dit pakket omvat volledige benutting van alle adoptiemogelijkheden zoals omschreven op deze pagina, waaronder o.a. het creëren van awareness, een drietal kennissessies, een drietal enquêtes, toegang tot chatbot Zoë, toegang tot de UNO-Servicedesk, periodieke monitoring en rapportage en toegang tot instructiefilmpjes van UNO. Deze licentie heeft een minimale looptijd van 12 maanden

Dit pakket omvat volledige benutting van alle adoptiemogelijkheden zoals op deze pagina omschreven, waaronder o.a. het creëren van awarenesseen drietal kennissessies, een drietal enquêtes, toegang tot de UNO-Servicedesk, periodieke monitoring en rapportage en toegang tot instructiefilmpjes van UNO, echter exclusief toegang tot chatbot Zoë. Deze licentie heeft een minimale looptijd van 12 maanden.   

Dit pakket omvat uiteraard het creëren van awareness, een drietal enquêtes, periodieke monitoring en rapportage en toegang tot instructiefilmpjes van UNO.  

Toegang tot chatbot Zoë en de UNO-Servicedesk vindt in dit geval plaats via de zogenaamde Champions 

De kennissessies zijn voor deze groep niet bij de prijs inbegrepen en kunnen in overleg worden gepland. Deze licentie heeft een minimale looptijd van 6 maanden.   

Whitepaper

Hoe slagvaardig is jouw organisatie? Leer hoe je adoptie zo inzet dat jouw medewerkers in vier stappen Microsoft 365 met Teams omarmen.

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wil je weten hoe wij hiermee omgaan? Bekijk dan hier ons privacybeleid.

Toegepast bij deze diensten

Met UNO’s Hybride Cloud combineren we de voordelen van Public Cloud met die van Private Cloud. Op deze wijze kun je per omgeving de betreffende voordelen benutten.
Je wilt je data en toepassingen het liefst op één veilige plek houden. Tegelijkertijd wil je gebruik maken van de voordelen die de Werkplek van de Toekomst te bieden heeft?

Andere gerelateerde diensten

Security

Van de absolute basis van IT-beveiliging zoals back-ups en anti-virusoplossingen tot complexere oplossingen als geautomatiseerde pen-tests, disaster recovery oplossingen en alle Microsoft 365 securitytoepassingen.

Servicedesk

Bij UNO zorgen we ervoor dat al jouw systemen werken. Toch kan er altijd iets gebeuren waarvoor hulp moet worden ingeschakeld. Als gebruiker wil je met jouw vragen over ICT-systemen en mogelijke storingen terecht kunnen bij iemand ...

Beheer

Als organisatie wil je je het liefst op de primaire taken en doelstellingen richten. Daarvoor heb je een stabiele, goed functionerende IT-omgeving nodig waarover je je geen zorgen hoeft te maken. Dat kan alleen wanneer de IT-omgeving...

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail

Met deze nieuwe features gaat Microsoft Teams definitief Zoom inhalen​