Het succesverhaal van Oranje Fonds

“Voor een vaste prijs volledig ontzorgd op IT gebied”
Oranje Fonds logo

Het Oranje Fonds zet zich in voor een samenleving waarin niemand er alleen voor staat en iedereen mee kan doen. Het Fonds steunt jaarlijks zo’n 10.000 sociale projecten in Nederland en het Caribisch deel van het Koninkrijk; van buurthuizen voor jong en oud, schuldhulp, maatjes- en mentorprojecten en taalprogramma’s voor nieuwkomers in Nederland. Door deze steun ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een plek in de samenleving.

“Een goed onderbouwde ICT oplossing op maat gaf doorslag".”

Door de accurate vervangingsvraag van de serveromgeving wilde het Oranje Fonds haar ICT omgeving opnieuw onder de loep nemen. Cloud of geen Cloud en de koppeling van de bedrijfsspecifieke applicaties Salesforce en Accountview speelden daarbij een belangrijke rol. Ook de beveiliging van alle “persoonlijke data” is een belangrijke uitdaging.

“Doorslaggevend om voor UNO te kiezen was de moeite die zij hebben genomen zich volledig in onze organisatie in te leven door in het offerte-traject al iemand te sturen die ons netwerk inventariseerde vertelt Bert Neuman, Facilitair manager. UNO presenteerde zo tijdens de pitch een zeer goed onderbouwde ICT oplossing voor een interessante prijs. Geen standaard oplossing en dat voelt prettig, je wilt als klant geen nummer zijn.”

"Voor een vaste prijs volledig ontzorgd op IT gebied".”

De Cloud is niet voor elke organisatie de heilige graal. Zo ook niet voor het Oranje Fonds
“UNO heeft ons het Workspace Relax pakket geadviseerd in combinatie met de vervanging van alle servers. Deze on-premise oplossing werkte in ons geval het beste vanwege de koppelingen tussen onze lokale databases en de op maat gemaakte Accountview applicatie. Dit zou in de Cloud minder goed functioneren. De data worden beveiligd met Safespace een back-up en disaster recovery oplossing in één. Dit verloopt geheel automatisch dus geen gedoe meer met tapes.

Het concept waarbij je een vaste prijs afspreekt werkt in praktijk heel prettig omdat zo vervelende discussies over “meer-uren” voorkomen worden. Het mes snijdt bovendien aan twee kanten omdat zowel UNO als de klant erbij gebaat zijn alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.”

‘Al een aantal jaren ben ik werkzaam in de IT en zodoende heb ik met veel IT-partners samengewerkt. Oprecht durf ik te zeggen dat UNO een zeer hoog kennis- en kundeniveau op IT-gebied heeft. Daarnaast werken ze zelfstandig en flexibel. Ze ‘hoeven’ niet continu overal bij te zijn. In de afgelopen 15 jaar voelt de samenwerking alsof we collega’s in een hecht en ambitieus team zijn. Kenmerkend voor UNO is dat ze het specifieke IT kennisniveau van hun klant goed aanvoelen en daarop direct hun communicatie aanpassen. Zo zijn ze soms de sparringpartner van onze IT specialisten om daarna iemand, die minder technisch onderlegd is, verder te helpen bij het werk.

"Hoog Service niveau; Pro-actief, snel en adequaat"

“De overgang is geheel geruisloos verlopen, gedeeltelijk in de avonduren zodat iedereen gewoon kon blijven werken. Het monitoring systeem verzamelt veel gegevens waardoor problemen vaak pro-actief voorkomen kunnen worden voordat ze zich daadwerkelijk voordoen. En als er een incident is wordt dit gelijk door de servicedesk snel en kundig opgepakt. De service- en mensgerichtheid binnen UNO is dan ook heel hoog en dat is bijzonder voor een ICT bedrijf.”

Meer weten?

Mocht je een keer vrijblijvend willen sparren over je eigen IT omgeving om te kijken of UNO iets voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze consultants  uit het non-profit segmentteam via 070 – 3300502 of advies@uno.nl. Wij helpen je graag verder!

De 5 IT uitdagingen voor Goede Doelen

Hoe de digitale transformatie jouw maatschappelijke missie kan ondersteunen.

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wil je weten hoe wij hiermee omgaan? Bekijk dan hier ons privacybeleid.
Whitepaper goede doelen 5 IT Uitdagingen voor 2022

Bekijk ook deze cases

Benieuwd naar vergelijkbare succesverhalen? Neem dan ook eens een kijkje bij deze klantverhalen. We zijn trots op onze klanten!

Hartstichting
Hartstichting: "UNO heeft een zeer hoog kennis- en kundeniveau op IT-gebied. De samenwerking voelt alsof we collega’s in een hecht en ambitieus team zijn."
PAX
PAX werkt altijd en overal internationaal veilig samen in een cloud-only platform van UNO!
Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt
  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail