UNO Beheer: Jouw IT altijd up-to-date
Als organisatie wil je je het liefst op de primaire taken en doelstellingen richten. Daarvoor heb je een stabiele, goed functionerende IT-omgeving nodig waarover je je geen zorgen hoeft te maken. Dat kan alleen wanneer de IT-omgeving continu gemonitord en up-to-date gehouden wordt. Ervoor zorgen dat ‘alles gewoon werkt’, dat is precies wat we doen met UNO Beheer
Managed Services: Voorkomen beter dan genezen
Managed Services zijn de kern van ons bestaan. Wij zorgen dat jouw IT werkt, altijd en overal. Dat doen we in de vorm van een drietrapsraket: ons team Projecten zet jouw IT-systemen op, team Support helpt wanneer iets onverhoopt niet werkt en team Beheer zorgt er op de achtergrond voor dat alle systemen doen waarvoor ze zijn bedoeld. Namelijk: ondersteunen bij de realisatie van de doelen van jouw organisatie.
Bedreigingen buitensluiten
Om dat te realiseren, is het belangrijk dat de IT-omgeving continu wordt bewaakt en dat tijdig maatregelen worden genomen wanneer iets dreigt mis te gaan. Ook is het van groot belang om de systemen up-to-date te houden en periodieke controles uit te voeren. Een systeem dat niet up-to-date is, is kwetsbaar voor allerlei bedreigingen. Dat kan weer leiden tot niet functioneren van de IT-systemen, of nog veel erger. Denk aan gijzelsoftware die je bestanden onbruikbaar maakt of een virus dat je systeem plat legt. Maar ook een server waarvan de hardware dreigt stuk te gaan of een disk die ongemerkt volloopt, waardoor je belangrijkste applicatie een paar uur niet beschikbaar is.
Periodieke controles
Onder het motto ‘voorkomen is beter dan genezen’ zijn periodieke controles dus nodig om de betrouwbaarheid van de verschillende systemen na te lopen. Want welke zekerheid biedt de back-up wanneer je niet met regelmaat test of je de data ook terug kunt halen? En is alle relevante data meegenomen in de back-up opdracht?
UNO IT Beheer: een team met ervaren engineers
UNO helpt je bij alle bovenstaande zaken. Ons beheerteam van ervaren engineers met een scherp oog voor alles wat afwijkt van ‘normaal’, waakt over jouw systemen en zorgt ervoor dat alles in goede conditie en up-to-date blijft. Om te zorgen dat ‘alles het gewoon doet’ heb je een partner nodig die denkt vanuit jouw organisatie en jouw medewerkers. Wij kennen jouw organisatie en weten wat de impact is bij een verstoring. En doen er dus alles aan om dat te voorkomen.
Voordelen
Continue monitoring van systemen, waardoor alle systemen altijd up-to-date zijn.
Snelle respons op verstoringen dankzij ons dedicated team en geavanceerde tooling.
Nauwe samenwerking met onze teams Support en Projecten, wat leidt tot een sterk totaalpakket in (langdurige) IT-dienstverlening.
Vaste kosten per maand.
Klant cases
Waarom Microsoft Teams de telefooncentrale van de toekomst is!
Een goed werkend netwerk helpt het uitvoeren van vredeswerk
— Ruud van Piggelen, Office Manager PAX
Certificering
UNO is trots op het behalen van onderstaande certificeringen! De ISO- en NEN certificering zijn het bewijs dat we kwaliteitsmanagement en informatiebeveiliging hoog in het vaandel hebben staan. Tevens is UNO het komende jaar weer geaccrediteerd Microsoft partner van topniveau en biedt UNO haar klanten aantoonbaar kwaliteitsgaranties voor Microsoft Cloud en ondersteuning. Kijk op over ons voor meer details.
Beheerdiensten
In het dagelijks werken kunnen ervaren gebruikers verstoringen aan het systeem ervaren. Denk aan een verlopen wachtwoord of een printer die plots ontbreekt in de lijst met printers. Wanneer gebruikersbeheer wordt afgenomen kan uw medewerker rechtstreeks contact opnemen met onze Servicedesk zodat wij kunnen zorgen dat uw medewerker weer aan de slag kan. Omdat niet elke gebruiker dezelfde rol heeft, onderscheiden we 3 soorten gebruikers. Op basis hiervan hebben we de volgende beheermodules opgesteld:
Volledige gebruiker
Een standaard gebruiker is een medewerker die ieder moment van zijn of haar werkdag technische ondersteuning moet kunnen aanvragen. Wanneer de gebruiker een storing aan het systeem ervaart kan bij het afnemen van deze module rechtstreeks contact opgenomen worden met onze Servicedesk. Die kunnen vervolgens mee kijken of advies geven om het probleem te verhelpen. De standaard gebruiker werkt op een beveiligde werkplek en kan zelf geen aanpassingen aan het systeem doen. Er kan dan ook voor iedere vraag, rechtstreeks, contact met ons worden opnemen om werkzaamheden uit te voeren.
Admin gebruiker
Een admin gebruiker is een standaard gebruiker maar met administrator rechten op het lokale systeem. Met deze rechten kan de gebruiker zelf installatie van software uitvoeren. Dit is een risico omdat de gebruiker daarmee ook schadelijke software kan installeren waardoor het systeem stopt met werken. Uiteraard dienen soortgelijke problemen wel verholpen te worden.
Online only gebruiker
Een e-mail gebruiker is een medewerker die alleen toegang nodig heeft tot een mailbox. Dit zijn vaak ondersteunende medewerkers, externen of vrijwilligers. Ook dit type gebruikers hebben regelmatig ondersteuning nodig, denk aan het resetten van een wachtwoord, het aanpassen van een mailadres of het terughalen van een back-up.
Onder het werkplekbeheer servicecontract vallen alle werkzaamheden die uitgevoerd worden aan werkplekken, laptop of desktop, van uw medewerkers. Binnen deze module zorgen wij er voor dat de werkplekken blijven functioneren. Wanneer deze onverwacht het niet blijkt te doen zullen wij deze proberen te repareren of wanneer het om een fysiek defect gaat zullen wij adviseren welke stappen er genomen kunnen worden om de problemen te verhelpen.
De Windows Serverbeheer is een module die wordt afgesloten op een server (fysiek of virtueel). Wanneer een server onder ons beheer is zullen wij de die monitoren, updaten en alle incidenten die zich op een server kunnen voordoen verhelpen. Ook als blijkt dat door een crash of storing de server niet meer kan starten zullen wij er voor zorgen dat de server op een andere manier weer online gebracht wordt.
Microsoft Tenant beheer is de basis van onze dienstverlening en het begin van iedere oplossing en beveiliging. We hebben tenant beheer in twee smaken, te weten Microsoft Tenant beheer light en Tenant beheer basis. Afhankelijk welke oplossing er wordt afgenomen, wordt bepaald welk type tenant beheer noodzakelijk is.
Microsoft Tenant beheer light
Om een basisbeveiliging te garanderen is het noodzakelijk dat al onze beheerde klanten een klant tenant hebben. Vanuit deze tenant kunnen wij gebruikersaccounts beheren en beveiligen en MFA (Multi-factor Authenticatie) inschakelen. MFA zorgt ervoor dat wanneer een medewerker zich wil aanmelden er, naast een gebruikersnaam en een wachtwoord, een aanvullende goedkeuring gegeven wordt.
Microsoft Tenant beheer basis
Met de Microsoft Tenant Beheer service beheren wij alle onderdelen die Microsoft aanbiedt vanuit Microsoft 365 en de koppelingen die tussen de Cloud en een On-Premise omgeving wordt gemaakt (zgn. hybride omgeving).
Whitepaper
Microsoft Teams is de telefooncentrale van de toekomst! Benieuwd waarom? Ontdek de 6 voordelen van bellen via Microsoft Teams.