Het succesverhaal van Balmain

“Alle IT- en telefonie bij één partij. Wel zo gemakkelijk! Tevens meer inzicht in kosten en een besparing van 50 procent’’
Balmain logo nieuw
Balmain Hair levert 100% human hair extentions. Meer dan 40 jaar geleden heeft Balmain Hair (Licentiehouder van het Franse modehuis Balmain) een missie voor zichzelf uitgestippeld: ze wil het beste haar ter wereld vinden, selecteren en verwerken. De afgelopen jaren is de organisatie enorm gegroeid, waarbij een toegewijd team van getrainde haarspecialisten actief is in het geven van consults en trainingen in meer dan 50 landen wereldwijd.

“‘Alle IT- en telecomservices bij één partij. Wel zo gemakkelijk!’

Fors besparen op variabele belkosten. Dát was voor Balmain Hair de voornaamste reden om in 2019 over te stappen op Voice over IP (VoIP). Daarnaast wilde het bedrijf dat 100% human hair extentions levert, zoveel mogelijk services onderbrengen bij één partij. Wel zo gemakkelijk! Die partij werd UNO, dat al sinds 2012 het volledige ICT-pakket voor Balmain Hair beheert.

‘De servicegerichtheid die we van UNO al kenden, in combinatie met de kennis van zaken en een aantrekkelijke offerte, waren doorslaggevend’, zegt Nick van de Wiel, Operations Officer en IT Manager bij Balmain Hair.

UNO VoIP: Meer inzicht in het belgedrag en een gerealiseerde besparing van maar liefst 50%

Balmain Hair koos voor UNO 3CX VoIP, dat veel inzicht biedt in het belgedrag van medewerkers. Zo wordt bijvoorbeeld in kaart gebracht hoeveel in- en uitgaande gesprekken elke medewerker voert. Op grond hiervan kon Balmain Hair belangrijke beslissingen nemen ten aanzien van de efficiency van bijvoorbeeld de telesales-afdeling. Nick van de Wiel, Operations Officer en IT Manager: ‘Naast het vergrote inzicht in belgedrag heeft UNO 3CX VoIP ons ook een forse besparing van maar liefst 50 procent op de variabele telefoonkosten opgeleverd. Zeker voor ons, als internationale onderneming met veel dochterondernemingen in het buitenland, is deze UNO VoIP-oplossing zeer geschikt. Voor de start hebben we gekozen voor een mix aan ISDN-lijnen en IP-lijnen. Zo blijf je bij een storing altijd bereikbaar voor klanten. In praktijk blijkt er gelukkig nauwelijks sprake te zijn van storingen en als er tóch iets is, lost de supportdesk bij UNO het snel en adequaat op.’

‘De overgang ging verrassend simpel’

UNO heeft een duidelijk plan van aanpak voor de invoering van UNO 3CX VoIP. Om de bereikbaarheid van Balmain Hair niet in gevaar te brengen, werd de oplossing een maand lang uitvoerig getest. “De overgang op een zaterdagavond ging verrassend simpel en zonder problemen!’, vertelt Nick van der Wiel. ‘Wij zijn zo tevreden, dat we hebben besloten om nu volledig over te gaan op UNO VoIP 3CX.’ UNO: Flexibel, professioneel en zeer service gericht Balmain Hair besloot al in 2012 haar gehele IT-pakket over te dragen aan UNO. Het bedrijf koos voor ons vanwege het professionele en persoonlijke karakter van onze organisatie in combinatie met de servicegerichtheid, met name van de UNO- supportdesk. ‘Ondanks de groei die UNO de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, ben ik als klant altijd persoonlijk en adequaat geholpen en heb ik mij nooit een nummer gevoeld’, benadrukt Nick van de Wiel, Operations Officer en IT Manager bij Balmain Hair.

Meer weten?

Mocht je een keer vrijblijvend willen sparren over je eigen IT omgeving om te kijken of UNO iets voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze consultants  uit het non-profit segmentteam via 070 – 3300502 of advies@uno.nl. Wij helpen je graag verder!

Download de Whitepaper over keuze telefonieoplossing

Wat zijn de 6 factoren die jouw keuze voor een ideale telefonieoplossing bepalen

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wil je weten hoe wij hiermee omgaan? Bekijk dan hier ons privacybeleid.
whitepaper 6 factoren

Bekijk ook deze cases

Benieuwd naar vergelijkbare succesverhalen? Neem dan ook eens een kijkje bij deze klantverhalen. We zijn trots op onze klanten. 

Security Delta (HSD)
HSD: ‘‘Met UNO volledig ontzorgd op IT-gebied, met volle aandacht voor cyber security.”
PAX
PAX werkt altijd en overal internationaal veilig samen in een cloud-only platform van UNO!
Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt
  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail