2gather staat voor managers van informatie. Veel organisaties hebben vele gegevensbronnen maar hebben nog niet de juiste wijze gevonden om deze gegevens om te zetten in informatie waarmee gegronde besluiten kunnen worden genomen. 2gather helpt organisaties om deze informatie te verkrijgen.

UNO: No-nonsense mentaliteit en snelle oplossingsgerichte aanpak.

Ondanks de hoge IT-kennis binnen het bedrijf heeft 2gather haar gehele IT-beheer overgedragen aan UNO. Dit omdat het geen onderdeel uitmaakte van de core business. Volgens 2gather is het belangrijk dat een partij die IT-beheer wél als core businsess heeft deze taak voor zijn rekening neemt. Er werd gekozen voor UNO vanwege de no-nonsense mentaliteit en de snelle oplossingsgerichte aanpak. ‘En dat maakt UNO in de praktijk ook volledig waar”’, zegt Luud Zanoni, eigenaar van 2gather.

‘Kwetsbaarheid is groot als back-up van data niet buiten kantoor plaatsvindt’

Na een inbraak op kantoor realiseerde Luud Zanoni zich hoe kwetsbaar een organisatie is als er enerzijds geen back-up van alle (kritische) bedrijfsgegevens buiten kantoor plaatsvindt. Anderzijds is er dan veel tijd nodig om weer operationeel te kunnen zijn. ‘Niet alleen de veiligheid van alle data wil je waarborgen, maar na een incident wil je gewoon zo snel mogelijk weer verder werken. Kortom: je wilt zo min mogelijk downtime.’

‘Met UNO Hybride Cloud kun je altijd werken’

Na een grondige inventarisatie van de gebruikers- en beheerderswensen stelde UNO de UNO Hybride Cloud oplossing voor. Voor 2gather wordt zo de veiligheid en beschikbaarheid van data optimaal gewaarborgd.

Luud: ‘Al onze servers zijn nu gevirtualiseerd, waarbij de gegevens in datacenters opgeslagen worden. Alleen de ontwikkelserver, waarin wij webapplicaties voor klanten maken en onderhouden, staat nog op locatie omdat deze online niet goed zou werken. De fileserver hebben we bewust op kantoor gehouden. De data hiervan wordt via synchronisatie tevens in het UNO-datacenter opgeslagen. Zo kan je altijd werken. Als één server niet beschikbaar is kan je gewoon via de andere werken.

Overgang

De migratie is door UNO in een uitvoerig plan tot in detail beschreven, zodat alle gebruikers op de hoogte waren van wat de overgang inhield en waarmee ze te maken zouden krijgen. Uitgangspunt daarbij was zo min mogelijk mensen niet laten werken. ‘En dat is zeker gelukt. Ik ben zeer tevreden over UNO als technische partner’, besluit Luud Zanoni.

Maximale veiligheid en beschikbaarheid van data

— Luud Zanoni, eigenaar 2Gather

Whitepaper

Wil jij je organisatie ook efficiënter laten samenwerken vanaf ieder locatie, ieder moment en vanaf elk apparaat? Download nu onze whitepaper over de Werkplek van de Toekomst.

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wil je weten hoe wij hiermee omgaan? Bekijk dan hier ons privacybeleid.

Waarom UNO?

UNO: Bruggenbouwer tussen mens en techniek.

UNO biedt kennis en advies door ruim 20 jaar ervaring

Meer dan 20 jaar ervaring bij veel grote organisaties waar veilige onderlinge verbinding en mensgerichte IT-support van belang is (o.a. Nederlandse Hartstichting, Avalex, het Oranje Fonds, Stichting Rijswijkse kinderopvang en Jantje Beton).

UNO zet de gebruiker centraal

De mens/gebruiker staat centraal in al onze totaaloplossingen, inclusief telefonie en verbindingen.

UNO biedt een moderne en veilige werkplek

Werkplek van de Toekomst met de nieuwste IT-, Cloud-, on premise- en/of hybride-oplossingen.

UNO biedt doorlopende Cloud Adoptie

UNO Cloud Adoptie: eindgebruikers leren de Cloud / de technische oplossing daadwerkelijk omarmen, zodat ze er efficiënt mee kunnen werken.

UNO maakt IT leuk!

We proberen IT voor iedereen zo leuk mogelijk te maken door alles zoveel mogelijk met een knipoog te doen. Samenwerken met UNO voelt alsof we collega’s zijn!

UNO Explore & Innovate houdt je op de hoogte van laatste IT-trends

Altijd op de hoogte van de laatste IT-trends dankzij UNO Explore & Innovate programma.

Klant cases

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail

Met deze nieuwe features gaat Microsoft Teams definitief Zoom inhalen​