Schelte bouma

“Het werk daagt me uit en zo ontwikkel ik mij nog sneller bij UNO!”

IT op een efficiënte en slimme manier inzetten, dat is wat we als UNO faciliteren. Zo zorgen we er bijvoorbeeld voor dat onze klanten nog sneller, veiliger en prettiger kunnen samenwerken. Om ervoor te zorgen dat onze klanten goed en daadkrachtig worden ondersteund is de (bij)scholing van onze medewerkers, in de snel veranderende IT-sector, uitermate belangrijk.

Ons opleidingstraject is ook één van de redenen waarom Schelte Bouma sinds drie weken onze nieuwe collega is. Als senior support engineer is hij vaak het laatste redmiddel in het geval van ernstige complicaties of de eerste persoon die wordt gebeld bij het uitrollen van gecompliceerde IT-vraagstukken.

“Ik heb hiervoor bij een wat kleiner IT-bedrijf gewerkt en had niet direct een reden om weg te gaan. Het werk was prima en de collega’s waren helemaal top. Toch heb ik de overstap gemaakt. Ik wil mijzelf namelijk blijven ontwikkelen, bijvoorbeeld in de Cloud omgevingen. Dat kan bij UNO.”

Na het eerste gesprek was het voor Schelte, en UNO, wel duidelijk: dit kan een hele fijne samenwerking worden. Er gebeurde ook iets bijzonders.

“Ik merk dat ik nog wel het een en ander moet leren voor deze functie, maar dat vind ik juist prettig: het werk daagt me uit!”


“Ik heb gesolliciteerd op een functie binnen beheer. Tijdens het eerste gesprek kwamen we er samen achter dat ik met mijn ervaring, empathisch vermogen en kennis ook goed als senior support engineer aan de slag kon. Een uitdagende functie, ik moet hier echt nog wel het een en ander voor leren, maar dat vind ik juist prettig: werk dat me uitdaagt!”

Waar je bij UNO ook aan de slag gaat, de onboarding is altijd uitgebreid. Nieuwe collega’s mogen overal meekijken of meelopen zodat je iedereen leert kennen.

“Bij een crisissituatie moet je snel kunnen schakelen, vanaf dag één, en dat kan door de uitgebreide onboarding van UNO, je mag en kan overal meekijken of lopen. Je bent direct part-of-the-team!”


“Dat is ook zeer prettig voor mijn functie. Bij een crisissituatie moet je snel kunnen schakelen, vanaf dag 1, en dat kan met deze onboarding. Ik vond het daarnaast erg bijzonder dat iedereen direct wist wie ik was. Dat is bij bedrijven van deze grote niet altijd vanzelfsprekend. Je voelt je welkom en direct part-of-the-team! Ik vind dat ook wel tekenend voor hoe UNO omgaat met haar medewerkers, er wordt gekeken naar de persoon achter de functie.”

De eerste drie weken van Schelte zijn, naar eigen zeggen, voorbij gevlogen.
“Het is altijd spannend in het begin, je weet binnen een nieuwe organisatie niet wie of wat je tegenkomt. Maar vanaf dag 1 voel ik me hier goed op m’n plek!”

Spreekt jou dit verhaal aan en ben je ook op zoek naar een baan als Senior Support Engineer kijk dan eens op UNO’s  Werkenbij site, of kom gewoon eens langs om te praten over jouw ambities.

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Customer Succes Team

070-3300010

Stel een vraag

E-mail