Julian nieuwe medewerker UNO

“Je wordt betrokken in de groep en krijgt de ruimte om jezelf te zijn. Ik werk vol plezier bij UNO.”

Wij zorgen er bij UNO voor dat onze klanten IT op zo’n manier kunnen inzetten dat ze slimmer en efficiënter kunnen samenwerken. Onze support engineers zijn de eerstelijns customersupport en zorgen ervoor dat de vragen en problemen van onze klanten zo snel mogelijk worden beantwoord én opgelost.

Julian is net een kleine maand in dienst als support engineer en dat was achteraf gezien een zeer logische volgende stap in zijn loopbaan.

“Ik heb hiervoor 10 jaar gewerkt als gespecialiseerd Apple verkoper en reparateur bij verschillende retail organisaties. Door deze stap heb ik mezelf een hele nieuwe uitdaging gegeven. Het gaat nu niet meer om het bedienen van een enkele computer, maar om het beheren en toepassen van een hele IT-omgeving.”

“In de retail heb ik écht geleerd hoe ik met mensen om moet gaan, ook als ze tegen problemen aanlopen. Deze kennis gebruik ik ook nu weer om onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen.”

 

Ondanks zijn voorgaande ervaring, die ook nu zeker van pas komt, is het wel een functie buiten de comfortzone van Julian. Maar ook een stap die hij wilde nemen, of zoals hij zelf zegt:

“Na de geboorte van mijn zoontje had ik het gevoel dat het tijd was om, zoals ze in het Engels zeggen, ‘to step up my game’. Want ik heb hier niet voor gestudeerd, ik heb wel altijd heel veel interesse gehad in de techniek. Omdat ik toe was aan iets nieuws, en mijzelf continu wil blijven ontwikkelen heb ik toch gereageerd op de vacature.”

Het zijn juist die eigenschappen die bij UNO goed van pas komen. Als support engineer ondersteun je onze klanten met de implementatie van soft- en hardware en help je bij vragen en problemen. Nieuwe dingen leren, stappen durven zetten en het gesprek aangaan, dat is ontzettend belangrijk binnen deze functie. 

“Iedereen waardeert een goede dosis enthousiasme en betrekt je bij het werk. Ook bij de dingen die daarbuiten om worden georganiseerd trouwens, zoals samen voetbal kijken!”

Julian is nu 30 dagen aan het werk maar is nog steeds blij met de warme en prettige omgeving waar hij terecht is gekomen. Samen lunchen, zonder over werk te praten, voetbal kijken en succes vieren tijdens de maand presentaties.

“Ja, er is een fijne balans tussen werk en privé en je wordt gerespecteerd. Iedereen doet zijn best om het gezellig te maken, ook als het drukker is. Daarnaast, in de afgelopen 30 dagen heb ik ontzettend veel geleerd, maar uitgeleerd ben ik nog lang niet. Hier zit ik nog wel even op mijn plek!”

Spreekt jou dit verhaal aan en ben je ook op zoek naar een baan als Field-, Support of System Engineer, kijk dan eens op Werkenbij UNO site, bel onze recruiter Sebastiaan van den Meiracker ( +31 ) 6 365 430 25 of kom gewoon eens langs om te praten over jouw ambities.

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Customer Succes Team

070-3300010

Stel een vraag

E-mail

Houd grip op je data en documenten met de data labels van Microsoft! Lees nu in de nieuwe BLOG van Linette Klap, Consultant bij UNO, welke drie oplossingen Microsoft hiervoor biedt.