elwin fieldengineer bij uno

“Bij UNO krijg ik de ruimte en ondersteuning om mijzelf verder te ontwikkelen en klanten nóg beter te helpen!”

Bij UNO maken we IT en techniek toegankelijk en eenvoudig inzetbaar voor onze klanten. Zodat zij digitaal kunnen groeien én veiliger kunnen samenwerken. Onze field engineers zijn daarbij onmisbaar. Zij zorgen er als eerstelijns customersupport voor dat vragen direct worden beantwoord en problemen snel worden opgelost. Zij vormen een belangrijke schakel in de vertaling van onze pay-off Leading your Digital journey.

Elwin is nu drie maanden field engineer bij UNO en combineert zijn unieke achtergrond om klanten op een toegankelijke manier verder te helpen. Ondanks dat hij een IT-opleiding heeft gevolgd, heeft het even geduurd voor Elwin ook daadwerkelijk binnen de IT aan de slag ging.

“Na het behalen van mijn IT-diploma heb ik heel erg getwijfeld over wat en waar ik wilde werken. Die twijfel was uiteindelijk zo erg dat ik nog een opleiding, tot onderwijsassistent, ben gaan doen. Hoe gek het ook klinkt, wat ik daar heb geleerd, pas ik nu ook toe. Ik vind het namelijk ontzettend leuk om in begrijpelijk taal uit te leggen wat er aan de hand is, en als field engineer is dat een bijzonder handige kracht.”

“Door mijn ervaring als onderwijsassistent kan ik de meest ingewikkelde aspecten van IT op een begrijpelijke manier uitleggen.”

UNO wordt vaak omschreven als een grote familie. Een platte organisatie, met korte lijnen en collega’s die voor elkaar klaar staan maar elkaar ook scherp houden. Daarnaast gaan we ook geregeld met elkaar weg, juist om ook op een informele manier met elkaar om te kunnen gaan, buiten de waan van de dag om. Elwin kwam ook op een bijzonder familiaire manier binnen.

“Ja, ik werd benaderd door mijn neef, of ik niet een nieuwe stap in mijn carrière wilde maken. Hij heeft me geïntroduceerd bij UNO, en daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor. Ik heb hem natuurlijk nog wel even goed ondervraagd, over de cultuur, de waarden en de sfeer. We werken hard met z’n allen, maar de sfeer is fijn en bijzonder relaxed.”

“IT ontwikkelt zich zo snel, je kan blijven leren. Dat houdt mijn werk uitdagend!”


Als field engineer heb je bij UNO een bijzonder afwisselende baan. Je ondersteunt klanten met de implementatie van soft- en hardware, helpt bij vragen en problemen, en als er een systeem uitvalt is Elwin als één van de eerste op locatie. Daarvoor is het ontzettend belangrijk dat je als medewerker meegroeit met de ontwikkelingen.

“Dat was ook één van de vragen bij de sollicitatie: waar sta jij over vijf jaar. Ja, dat weet ik ook niet precies, maar ik weet wel dat IT nooit stilstaat, en dat wil ik dus óók niet doen. Ik wil mijzelf continu blijven verbeteren en bijleren. UNO geeft mij hiervoor alle ruimte en ondersteuning. Ik maak mij nu deze job eigen, en kan mijzelf blijven ontwikkelen!

Spreekt jou dit verhaal aan en ben je ook op zoek naar een baan als Field-, Support of System Engineer kijk dan eens op UNO’s  Werkenbij site, bel onze recruiter Sebastiaan van den Meiracker (+31) 6 365 430 25 of kom gewoon eens langs om te praten over jouw ambities.

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Customer Succes Team

070-3300010

Stel een vraag

E-mail