Over UNO

UNO zet gebruiker centraal en groeit verder tijdens COVID-19

De gevolgen van het coronavirus voor de maatschappij zijn enorm. Ook voor UNO was het een turbulent jaar met zenuwslopende ontwikkelingen, die direct aanpassing van de organisatie tot gevolg had. Dagelijks ondervinden we de lasten en persoonlijk leed van Covid-19. Er zijn echter ook duidelijke lichtpunten en die willen we hier graag belichten. UNO is namelijk trots op haar mooie stabiele klantenportfolio en haar medewerkers die in deze moeilijke tijden zich keihard hebben ingezet om het werken voor iedereen mogelijk te maken.

Flexibiliteit en enorme inzet om werken voor iedereen mogelijk te maken.

Veel klanten van UNO werden in maart geconfronteerd met het feit dat medewerkers ineens vanaf huis moesten gaan werken. Waar voorradig, werden bij de klanten laptops uitgedeeld en meegegeven aan de medewerkers. Enkele van onze klanten stuurden de medewerkers op pad met de boodschap: ”Als je problemen hebt, moet je even bellen met UNO”. Bij UNO werd de supportdesk ingericht en getraind om volledig vanaf huis te kunnen werken. En juist op dat moment steeg de belasting enorm. Het vroeg extra inzet en energie, maar binnen afzienbare tijd draaiden de radartjes weer zoals bedoeld.

Slim samenwerken met de werkplek van de toekomst

Met betrekking tot UNO’s projecten was er een duidelijke verschuiving naar ad-hoc inzet. Sommige klanten kozen, gezien de onzekere tijd, ervoor om grote projecten tijdelijk on-hold te zetten. De UNO medewerkers die hierdoor vrij kwamen werden vervolgens direct ingezet om implementaties en uitrol van Teams en UNO’s werkplek van de toekomst versneld door te voeren. Allemaal met het doel om thuiswerken voor iedereen mogelijk te maken.

Je medewerkers bepalen het succes

Aangezien het succes van een migratie naar een moderne werkplek bepaald wordt door je medewerkers zelf, werd in een mum van tijd de UNO Cloud Adoptie programma verder ontwikkeld. Het adoptieprogramma is erop gericht om de medewerkers bij onze klanten maximaal te ondersteunen bij het gebruik van de nieuwe Microsoft werkplek. Dus het gebruik van Teams, Sharepoint, Onedrive etc. Zo helpt UNO je medewerkers in vier stappen de cloud te omarmen om zo slim en efficiënt ook van huis te kunnen werken. Dus bij het gebruik van de nieuwe Microsoft werkplek, zoals Teams, Sharepoint, Onedrive etc Via de drukbezochte webinar maakten veel klanten kennis met Teams in praktijk en al snel volgden aanvullende online kennis-sessies voor specifieke klanten. Zo slaat UNO de brug tussen mens en de techniek door adoptie als een continu proces succesvol in te zetten.

UNO is gegroeid

UNO heeft dankzij haar jarenlange ervaring als managed service provider, haar stabiele klantenportfolio en haar flexibele medewerkers kunnen investeren en aanpassingen kunnen doen om haar klanten/gebruikers maximaal te ondersteunen. Het afgelopen half jaar zijn er maar liefst zes nieuwe medewerkers gestart bij UNO. Naast de projecten bij onze bestaande klanten hebben we ook enkele nieuwe beheerklanten mogen verwelkomen. IWA, STEK en Maregroep zijn daar mooie voorbeelden van. Al met al een zeer bewogen periode met enkele ingrijpende aanpassingen. Ondanks alle onzekerheden kijken wij vol goede moed naar de toekomst.

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Customer Succes Team

070-3300010

Stel een vraag

E-mail