Hosted VoIP

Slimme zakelijke telefonie: Optimaal bereikbaar en maximaal flexibel met een virtuele telefooncentrale

Hosted VoIP is een slimme zakelijke telefonieoplossing op één beheerd platform voor een vaste prijs per maand, waarbij je zelf bepaalt hoe en waar je belt. Omdat je communiceert via een Cloud-telefooncentrale op bestaande telefoontoestellen of met een Softphone-client kun je vanaf elke locatie en elk device dezelfde functionaliteiten gebruiken.. Denk hierbij aan eenvoudig doorverbinden en doorschakelen, maar ook aan voicemailfunctionaliteiten, keuzemenu’s, wachtrijen en meer. Met Hosted VoIP ben je optimaal bereikbaar via vaste kantoortelefoontoestellen, onderweg en thuis, óók via je mobiel.

Hoe werkt het?

UNO Hosted VoIP werkt op basis van een virtuele telefooncentrale (PBX) die beschikbaar is vanuit de Cloud. De dienst draait in meerdere datacentra, waardoor je niet afhankelijk bent van één locatie of centrale. Daardoor zijn betrouwbaarheid en schaalbaarheid vele malen beterdan bij een traditionele telefooncentrale (in jouw meter- of patchkast).

De kracht van de Hosted VoiP-oplossing is de UNO Softphone-client. Dit is telefoniesoftware in de vorm van een applicatie die je installeert op de mobiele telefoon, pc of laptop. Zo kun je, via de Softphone, gebeld worden op je vaste, zakelijke nummer. Handig als je thuis of onderweg bent.

Diensten

Wil jij weten met welke diensten wij deze oplossing ondersteunen?

Cloud Adoptie
Projecten
Advies

Voordelen

Flexibel : Locatie en device onafhankelijk

  • Makkelijk schakelen tussen thuiswerken of op kantoor en onderweg;
  • Geen bureautoestel nodig (dit is wel een optie);
  • Telefoneren via laptop, pc of mobiel;

Eenvoud in onderhoud en gebruik

  • Wachtrijen , keuzemenu’s en voicemail zonder extra kosten;
  • Makkelijk aanpassen van bereikbaarheid op bijvoorbeeld vrije dagen en feestdagen;
  • Eén beheeromgeving;

Schaalbaar

  • Aantal gebruikers kan eenvoudig op- of afgeschaald worden;
  • Maandelijks gemakkelijk opzegbare service;

Kostenbesparend

  • Geen hoge éénmalig investeringen;
  • Eenvoudig in beheer;

Voor wie is Hosted VoIP geschikt?

Hosted VoIP is geschikt voor vrijwel elk type organisatie. Ditomdat je zelf kunt kiezen van welke functionaliteiten je gebruik wilt maken. Zijn schaalbaarheid, flexibiliteit, maatwerk in bereikbaarheid en/of callcenter- en receptiemogelijkheden met inzicht in statistieken belangrijk voor jouw organisatie? Dan is Hosted VoIP de meest geschikte oplossing.

Functionaliteit

  • Slimme telefonie: doorschakelen, doorverbinden, belgroepen, statistieken, wachtrij-inzichten en routeringen op basis van openingstijden of keuzemenu’s.
  • Flexibel mobiel; ook onderweg bel je gewoon via Hosted VoIP. Je schakelt gesprekken gemakkelijk door via Softphone-app.
  • Geschikt voor een vaste aansluiting of bestaande IP-telefoon.
  • Bellen en chatten met de Softphone op Laptop en pc.
  • Videobellen en vergaderen op alle apparaten (gratis).
  • Controle over eigen (privé)bereikbaarheid en inzicht in bereikbaarheid van collega’s.
  • Callcenter- en receptiemogelijkheden.
  • Eén beheeromgeving.

Extra's

  • Ultieme Call Center en receptiemogelijkheden via Switchboard
    Deze bedienpost is bedoeld voor een veeleisende omgeving zoals bij receptionisten, telefonisten en contact center teams die veel direct klantcontact hebben.

  • Bel bundels 
    Standaarddiensten gaan uit van betalen naar gebruik, maar uiteraard kan je ook kiezen voor alles in één bundel of delen van bundels
  • Integratie met CRM of ERP pakketten
    Inkomende gesprekken worden herkend en in een schermnotificatie worden direct de juiste klantgegevens uit je CRM/ ERP systeem getoond.

Overige oplossingen

Microsoft 365 beveiliging

Met Microsoft 365 beveiliging houd je je data veilig met een gelaagde security aanpak! Zowel binnen als buiten je organisatie.

Werkplek van de Toekomst

Met de Werkplek van de Toekomst beschikt jouw organisatie over een breed scala aan zakelijke functionaliteiten vanuit de Cloud. Dit zorgt voor betere prestaties op het gebied van...

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail

In deze webinar leer je hoe je digitaal weer- en wendbaar blijft met een continue digitale roadmap waarin strategie, techniek en adoptie samenkomen.