Deel deze pagina:
Referentie van Oranje Fonds

Referentie van Oranje Fonds

Het Oranje Fonds bevordert betrokkenheid in de samenleving. Door deze steun ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plek in de maatschappij. Zo steunt het Oranje Fonds jaarlijks zo'n 7.000 sociale initiatieven in het Koninkrijk der Nederlanden zoals de bouw van een gemeenschapshuis, of het wegwijs maken van allochtone vrouwen in Nederland. In 2002 werd het Oranje Fonds als huwelijkscadeau van alle Nederlanders aangeboden aan Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima.

 

"Een goed onderbouwde ICT oplossing op maat gaf doorslag"

Door de accurate vervangingsvraag van de serveromgeving wilde het Oranje Fonds haar ICT omgeving opnieuw onder de loep nemen. Cloud of geen Cloud en de koppeling van de bedrijfsspecifieke applicaties Salesforce en Accountview speelden daarbij een belangrijke rol. Ook de beveiliging van alle "persoonlijke data" is een belangrijke uitdaging.

"Doorslaggevend om voor UNO te kiezen was de moeite die zij hebben genomen zich volledig in onze organisatie in te leven door in het offerte-traject al iemand te sturen die ons netwerk inventariseerde vertelt Bert Neuman, Facilitair manager. UNO presenteerde zo tijdens de pitch een zeer goed onderbouwde ICT oplossing voor een interessante prijs. Geen standaard oplossing en dat voelt prettig, je wilt als klant geen nummer zijn." "Voor een vaste prijs volledig ontzorgd op ICT gebied"

De Cloud is niet voor elke organisatie de heilige graal. Zo ook niet voor het Oranje Fonds "UNO heeft ons het Workspace Relax pakket geadviseerd in combinatie met de vervanging van alle servers. Deze on-premise oplossing werkte in ons geval het beste vanwege de koppelingen tussen onze lokale databases en de op maat gemaakte Accountview applicatie. Dit zou in de Cloud minder goed functioneren. De data worden beveiligd met Safespace een back-up en disaster recovery oplossing in één. Dit verloopt geheel automatisch dus geen gedoe meer met tapes. Het concept waarbij je een vaste prijs afspreekt werkt in praktijk heel prettig omdat zo vervelende discussies over "meer-uren" voorkomen worden. Het mes snijdt bovendien aan twee kanten omdat zowel UNO als de klant erbij gebaat zijn alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

 

"Hoog Service niveau; Pro-actief, snel en adequaat"

De overgang is geheel geruisloos verlopen, gedeeltelijk in de avonduren zodat iedereen gewoon kon blijven werken. Het monitoring systeem verzamelt veel gegevens waardoor problemen vaak pro-actief voorkomen kunnen worden voordat ze zich daadwerkelijk voordoen. En als er een incident is wordt dit gelijk door de servicedesk snel en kundig opgepakt. De service- en mensgerichtheid binnen UNO is dan ook heel hoog en dat is bijzonder voor een ICT bedrijf."

Overig Nieuws

Persbericht: Noor Ferket nieuwe directeur UNO

Persbericht: Noor Ferket nieuwe directeur UNO ...

Noor Ferket wordt de nieuwe directeur van UNO. Na tien succesvolle jaren heeft Remco Onderwater zijn functie per 11 april aan haar overgedragen. Met haar ruime ervaring in leidinggevende functies is Noor Ferket de aangewezen persoon om een verdere groei en uitbouw van UNO te realiseren.
 
Remco Onderwater stond in 1998 aan de wieg als één van de oprichters van UNO. Vanaf 2008 is hij directeur en heeft in deze periode de omzet vervijfvoudigd en groeide de organisatie van 10 naar ruim 40 medewerkers. UNO, gevestigd in Rijswijk (ZH), zorgt er met slimme ICT-oplossingen en Topsupport voor dat je altijd en overal kunt werken. Met zogeheten virtuele public- en private cloudomgevingen ontzorgt UNO organisaties vanaf tien medewerkers. Dat doen we voor vele klanten en zo hebben we een klantenportfolio opgebouwd met bekende namen, waar we trots op zijn.
 
Remco Onderwater: “De afgelopen jaren hebben we met UNO een fantastische reis beleefd. De organisatie is van een kleine club jonge enthousiaste mensen uitgegroeid tot een volwassen organisatie, die in alles probeert mee te denken met haar klanten. We zijn ervan overtuigd dat Noor Ferket, met haar 20 jaar ervaring bij Centric in diverse leidinggevende en directiefuncties, de juiste persoon is om UNO door te laten groeien. Haar oprechte mensgerichte aanpak, haar vaardigheid om mensen in hun kracht te zetten en haar uitgebreide netwerk helpen daarbij. Ze past goed bij de no-nonsense familiecultuur van UNO.” 
 
Noor Ferket: “Vanaf de eerste kennismaking was er een klik tussen UNO en mij.  De klant is geen nummer, maar staat centraal en wordt echt ontzorgd. Verder spraken mij gelijk de open sfeer, de humor en de actieve can-do-mentaliteit aan. Ik heb er veel zin in om samen met onze enthousiaste en kundige medewerkers verder te bouwen aan dit mooie bedrijf.” 
 
Remco Onderwater blijft betrokken bij UNO. Hij zal samen met Paul Citroen, één van de aandeelhouders, het management de komende jaren begeleiden vanuit de Raad van Advies. Daarnaast blijft hij betrokken bij de expansie van UNO op het gebied van overnames en de integratie van nieuwe acquisities.
 
 
Vakdag Fondsenwerving 2018 geslaagd!

Vakdag Fondsenwerving 2018 geslaagd! ...

De Vakdag Fondsenwerving 2018 was voor UNO een groot succes. Tijdens de beurs hebben we UNO op de kaart kunnen zetten bij vele stichtingen en NGO's, waarbij we goede relaties mochten verwelkomen en interessante contacten hebben gelegd. 

Dit jaar hebben we voor het eerst het UNO Donatie Rad geïntroduceerd en dat is met veel enthousiasme ontvangen! Op het rad staan twaalf goede doelen, waaronder natuurlijk ook onze vaste klanten. Aan het goede doel, dat het meest gedraaid zou worden, heeft UNO beloofd 1.500 euro te doneren. Veel beursbezoekers hebben meegedaan, waaronder ook Jennifer Wassenaar, Secretaris Toezicht van CBF, toezichthouder goede doelen (2e persoon van links op de foto hierboven). Op dit moment zijn er ruim 520 erkende goede doelen in Nederland. Hierdoor staat 80% van het geefgeld in Nederland onder toezicht. Ook de winnaar van het UNO Donatie Rad is een CBF Erkend goed doel! En de winnaar van het UNO Donatie Rad 2018 is geworden: 

KiKa!!!' 

 

Jaarlijks krijgen ruim 550 kinderen in Nederland kanker. Op dit moment geneest 75% van deze kinderen. Dat moet beter vindt KiKa en daarom werven zij fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker met als doel om het genezingspercentage naar 95% te kunnen verhogen. UNO ondersteunt dit natuurlijk graag en zal binnenkort een cheque van 1.500 euro Aan KiKa overhandigen.

Natuurlijk willen we iedereen danken voor de leuke reacties en in het bijzonder de organisatie van de Vakdag Fondsenwerving voor de goede begeleiding van deze dag.

Welkom Leslie Harberts! Onze nieuwe Medior System Engineer.

Welkom Leslie Harberts! Onze nieuwe Medior System Engineer. ...

Leslie Harberts is per 2 oktober jl. onze nieuwe Medior System Engineer. Leslie wordt verantwoordelijk voor het beheer van de IT-infrastructuur van onze klanten en de 2e en 3e lijns support hierop. Naast het actief helpen van klanten bij het oplossen van incidenten en problemen, zal hij zich ook bezig houden met het onderhoud van servers, netwerkcomponenten en werkstations.
 
Leslie heeft al meer dan tien jaar ervaring binnen de ICT en dan vooral binnen het MKB. Zo weet hij vaak als geen ander waar een klant tegen aanloopt. Hij noemt zichzelf een echte allrounder en van deze ervaring maken wij in het UNO team graag gebruik! Wij wensen Leslie veel plezier en succes!
Welkom Patrick Hazelebach!                                                      Onze nieuwe Manager ICT-servicedesk.

Welkom Patrick Hazelebach! Onze nieuwe Manager ICT-servicedesk. ...

Patrick Hazelebach is per 1 september jl. verantwoordelijk voor alle Junior Engineers en een van de belangrijkste speerpunten binnen UNO, namelijk de Servicedesk. Door de groei van de organisatie is deze functie zeer noodzakelijk zowel voor de borging van een optimale dienstverlening naar klanten als ook voor de verdere professionalisering van de Servicedesk. Patrick zal zich bezig houden met het structureren van processen en de ticketafhandeling die nog beter en efficiënter moet gaan verlopen. Daarnaast vormt hij voor onze klanten ook het eerste aanspreekpunt bij vragen en onduidelijkheden t.a.v. de ticketafhandeling.  
 
Patrick heeft jarenlang leidinggevende ervaring in de ICT o.a. als Manager Support voor +/-20 personen bij de Parnassia Groep. Hij is zelf zijn carrière gestart als "servicedesker" en doorgegroeid naar een leidinggevende functie, hierdoor kan hij zich makkelijk verplaatsen in de manier waarop een servicedeskmedewerker denkt en functioneert. Slim doordachte oplossingen kunnen volgens hem alleen geleverd worden als je ECHT goed luistert naar de klant en de klant dus ECHT begrijpt. Patrick vormt dan ook een welkome aanvulling en match op het UNO team waar niet alleen techniek maar ook de mens centraal staat.  
 
Eerste reactie Patrick na 1 week UNO.….
”Open en anders dan anders. Op de eerste dag gelijk gevraagd worden voor een potje tafelvoetbal (wat ik trouwens totaal niet kan), de lunch met elkaar en het hartelijke welkom zijn een aantal dingen die zijn blijven hangen. UNO is een organisatie waar ik mezelf prettig in voel, veel verschillende type mensen waarmee je over van alles kan kletsen (voetbal, kinderen, hobby’s) alles kan. Ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt om voor UNO te gaan werken en heb er nog meer zin in om aan de slag te gaan met de SD en alle Junior Engineers”
 

Niet gevonden wat je zocht of toch nog een vraag? Wij helpen je graag! Contact