Deel deze pagina:
Persbericht: UNO staat garant voor geslaagde ICT-projecten, ook bij de overheid

“Geen Uurtje factuurtje”

ICT moet gewoon werken, toch? Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar we zien ook bij de overheid dat de werkelijkheid vaak anders is. De sleutel tot succes is een partner die de techniek goed kent en interesse heeft in de organisatie. Zo kunnen ICT-projecten wel degelijk succesvol verlopen, ook bij overheidsinstanties! Een mooi voorbeeld daarvan is de samenwerking tussen Avalex en UNO.

Avalex is gevestigd in Rijswijk en verzorgt de inzameling en de verwerking van afval & grondstoffen van huishoudens en bedrijven in zes gemeenten, waaronder Delft en Wassenaar. Deze zes gemeenten zijn eigenaar van Avalex. Het bedrijf zorgt ervoor dat afval meer waarde krijgt en wordt gerecycled. In totaal werken er 200 medewerkers. Om de doelstellingen te realiseren die Avalex zichzelf heeft gesteld, heeft zij vorig jaar gekozen voor ICT-partner UNO.

“Doorslaggevend om voor UNO te kiezen was de kennis en kunde van hun mensen, de kwaliteit van hun service en de integriteit van hun directeur, Remco Onderwater,” zegt Johnny Gowrising ICT-coördinator bij Avalex. “Het is ook fijn om te werken op basis van een vaste prijs. Bij Remco staat “afspraak is afspraak” hoog in het vaandel en dit maken hij en zijn medewerkers helemaal waar.” Eind 2014 zou het volledige Office 365 platform geïntegreerd moeten zijn binnen de ICT-infrastructuur van Avalex, in combinatie met een vernieuwd CRM-systeem en ERP-applicatie AFAS. Gowrising: “Het resultaat? Eind 2014 waren alle ICT-doelstellingen ruimschoots behaald. Zowel qua planning als kwaliteit van de oplevering was het zelfs beter dan we aanvankelijk hadden gevraagd”. Een mooi voorbeeld van een succesvol ICT-project bij overheid.

UNO, gevestigd in Rijswijk, zorgt ervoor dat de medewerkers van haar klanten altijd en overal kunnen werken met betrouwbare en betaalbare technologie. UNO werkt op basis van Managed Services. Dit is een vorm van ICT-beheer waarbij een vooraf afgesproken ICT-totaaloplossing tegen een vaste prijs per jaar wordt geleverd. Geen verborgen kosten achteraf dus. “Bij Managed Services is het onze taak om proactief problemen te voorkomen. Dus geen ‘uurtje factuurtje’ waarbij langdurige problemen veel uren opleveren. UNO investeert in kennis en tools om IT beheersbaar te maken en tijd te besparen”, zegt Remco Onderwater. Naast een professionele servicedesk en standaard onderhoud (patches, updates etc.) houdt dit ook preventief beheer in. Door professionele monitoring 24x7 worden problemen snel geïdentificeerd en opgelost. Zo garandeert UNO de continuïteit van de ICT-omgeving van haar klanten en hebben die er geen omkijken meer naar.

Reeds geplaatst:

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie en een interview kunt u bellen met Remco Onderwater, directeur UNO, 070 – 33 00 502, Park Hoornwijck 6B, 2289 CZ, Rijswijk ZH. www.uno.nl

Overig Nieuws

UNO  trots op behalen ISO27001!

UNO trots op behalen ISO27001 ! ...

Tegenwoordig gaat alles snel. Alle technische ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op, het ene apparaat na het andere is verbonden met internet en je informatie staat overal opgeslagen. Je wilt natuurlijk dat er vertrouwelijk en integer met al jouw informatie wordt omgegaan en dat je deze informatie ook kan inzien als je daar behoefte aan hebt.  Integriteit en vertrouwelijk omgaan met informatie staat bij UNO, als ICT beheerder, natuurlijk ook hoog in het vaandel.  Daarom heeft UNO er dit jaar voor gekozen om dit tastbaar te maken en de ISO27001 certificering te verkrijgen. Deze certificering garandeert dat alle informatie integer, vertrouwelijk door ons behandeld wordt en dat de beschikbaarheid gewaarborgd is.

Om het één en ander duidelijker te maken, volgt een korte uitleg wat de ISO27001 certificering inhoud en hoe deze wordt toegepast binnen UNO.
Wat is ISO27001? ISO27001 is een standaard die gaat over informatiebeveiliging. In deze standaard staat hoe je procesmatig met het beveiligen van informatie kan omgaan, met als doel om de vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit van informatie binnen UNO zeker te stellen. Dit doen we door het onderhouden van een ISMS.
Wat is een ISMS? ISMS staat voor Information Security Management System en is de vastlegging van de complete set van maatregelen, processen en procedures. Deze complete set is dus de manier / methode hoe UNO met informatiebeveiliging omgaat. Deze methode moet ook rekening houden hoe UNO van zichzelf leert zodat we ons continu kunnen verbeteren.

Wij zijn met zijn allen zeer trots op het behalen van deze certificering en zien het als een bewijs dat wij jouw informatiebeveiliging hoog in het vaandel hebben staan.

Hoera! FUNO is 1 jaar in dienst en/of oud

Hoera! Onze pup FUNO is 1 jaar in dienst en/of oud ...

Net zoals UNO vierde FUNO oud&nieuw, maar deze dag was extra speciaal doordat het zijn verjaardag was. Op 1 januari werd FUNO 1 jaar oud en als verjaardagscadeau kreeg hij een heerlijk bot!

Wat is een datalek

Wat is een datalek? ...

We spreken van een datalek als persoonsgegevens in handen vallen van derden die geen toegang tot die gegevens zouden mogen hebben. Een datalek is het gevolg van een beveiligingsprobleem. In de meeste gevallen gaat het om uitgelekte computerbestanden, al kan een gestolen geprinte klantenlijst evengoed een datalek vormen. Andere voorbeelden: cyberaanvallen (incl. DDos), e-mail verzonden naar verkeerde adressen, gestolen laptops, afgedankte niet-schoongemaakte computers en verloren usb-sticks.
Illegaal verkregen bedrijfsgegevens over een productieproces of marktstrategie betreffen kostbare informatie, maar vallen niet onder de gangbare definitie van datalek.

Als een bedrijfstelefoon verloren of gestolen wordt, dan is dat mogelijk een datalek. Als een privé-telefoon kwijtraakt is er geen datalek (de Wbp is niet van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens voor uitsluitend persoonlijke of huishoudelijke doeleinden).

Niet gevonden wat je zocht of toch nog een vraag? Wij helpen je graag! Contact