Deel deze pagina:
Persbericht: UNO staat garant voor geslaagde ICT-projecten, ook bij de overheid

“Geen Uurtje factuurtje”

ICT moet gewoon werken, toch? Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar we zien ook bij de overheid dat de werkelijkheid vaak anders is. De sleutel tot succes is een partner die de techniek goed kent en interesse heeft in de organisatie. Zo kunnen ICT-projecten wel degelijk succesvol verlopen, ook bij overheidsinstanties! Een mooi voorbeeld daarvan is de samenwerking tussen Avalex en UNO.

Avalex is gevestigd in Rijswijk en verzorgt de inzameling en de verwerking van afval & grondstoffen van huishoudens en bedrijven in zes gemeenten, waaronder Delft en Wassenaar. Deze zes gemeenten zijn eigenaar van Avalex. Het bedrijf zorgt ervoor dat afval meer waarde krijgt en wordt gerecycled. In totaal werken er 200 medewerkers. Om de doelstellingen te realiseren die Avalex zichzelf heeft gesteld, heeft zij vorig jaar gekozen voor ICT-partner UNO.

“Doorslaggevend om voor UNO te kiezen was de kennis en kunde van hun mensen, de kwaliteit van hun service en de integriteit van hun directeur, Remco Onderwater,” zegt Johnny Gowrising ICT-coördinator bij Avalex. “Het is ook fijn om te werken op basis van een vaste prijs. Bij Remco staat “afspraak is afspraak” hoog in het vaandel en dit maken hij en zijn medewerkers helemaal waar.” Eind 2014 zou het volledige Office 365 platform geïntegreerd moeten zijn binnen de ICT-infrastructuur van Avalex, in combinatie met een vernieuwd CRM-systeem en ERP-applicatie AFAS. Gowrising: “Het resultaat? Eind 2014 waren alle ICT-doelstellingen ruimschoots behaald. Zowel qua planning als kwaliteit van de oplevering was het zelfs beter dan we aanvankelijk hadden gevraagd”. Een mooi voorbeeld van een succesvol ICT-project bij overheid.

UNO, gevestigd in Rijswijk, zorgt ervoor dat de medewerkers van haar klanten altijd en overal kunnen werken met betrouwbare en betaalbare technologie. UNO werkt op basis van Managed Services. Dit is een vorm van ICT-beheer waarbij een vooraf afgesproken ICT-totaaloplossing tegen een vaste prijs per jaar wordt geleverd. Geen verborgen kosten achteraf dus. “Bij Managed Services is het onze taak om proactief problemen te voorkomen. Dus geen ‘uurtje factuurtje’ waarbij langdurige problemen veel uren opleveren. UNO investeert in kennis en tools om IT beheersbaar te maken en tijd te besparen”, zegt Remco Onderwater. Naast een professionele servicedesk en standaard onderhoud (patches, updates etc.) houdt dit ook preventief beheer in. Door professionele monitoring 24x7 worden problemen snel geïdentificeerd en opgelost. Zo garandeert UNO de continuïteit van de ICT-omgeving van haar klanten en hebben die er geen omkijken meer naar.

Reeds geplaatst:

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie en een interview kunt u bellen met Remco Onderwater, directeur UNO, 070 – 33 00 502, Park Hoornwijck 6B, 2289 CZ, Rijswijk ZH. www.uno.nl

Overig Nieuws

Inspiratiesessie

Inspiratiesessie "Ervaar de werkplek van de toekomst" geslaagd! ...

Afgelopen vrijdag was 't dan zo ver! Al weer onze derde sessie binnen het Explore&Innovate programma met als thema "Ervaar de werkplek van de toekomst". Tijdens deze interactieve sessie kon je leren meer dingen gedaan te krijgen door slimmer te vergaderen, handiger te communiceren en effectiever samen te werken. Deze nieuwe manier van digitaal samenwerken kon je persoonlijk ervaren, door zelf met de allerlaatste Microsoft Tooling aan de gang te gaan. De workshop was in no time volgeboekt en als we de eerste reacties mogen geloven was het een geslaagde ochtend zowel qua inhoud als gezelligheid. Extra trots zijn we natuurlijk op de gemiddelde "overal-beoordeling" van 4,2 op een schaal van 5 !

Onze directeur Noor Ferket trapte de sessie af en lichtte nog even toe dat het Explore and Innovate programma een continue programma is, waarmee UNO haar klanten bij de digitale transformatie wil helpen om zo succesvol te kunnen blijven nu en in de toekomst. Onze enige echte Freek Groenveld kon de Microsoft Strategie niet alleen toelichten maar maakte ook een duidelijke en heldere vertaling hiervan naar de praktijk. Op inspirerende wijze begeleidden onze pre-sales consultant Elwin Vreugdenhil en onze senior-engineer Angelo Lelieveld vervolgens het interactieve workshop gedeelte, waarbij iedereen op zijn eigen laptop kon meeklikken. Onder genot van een lekkere lunch konden we met elkaar van gedachten wisselen!

Wij kijken met veel plezier op deze interactieve sessie terug en kijken al weer uit naar de volgende inspirerende Explore and Innovate sessies. De volgende sessie zal 15 november plaatsvinden met het thema "A safe and secure workplace "en de sessie rondom Power BI "Dashboard in a day". Heb je al interesse in een van deze sessies geef het dan aan en anders houd de site en de nieuwsbrieven in de gaten!

Kom 13 september naar de digitale werkplek van de toekomst!

Kom 13 september naar de digitale werkplek van de toekomst! ...

Digitale transformatie verandert hoe bedrijven zakendoen, groeien en concurreren. Het succes van jouw bedrijf wordt bepaald door de mate waarin jij kunt inspringen op deze veranderingen. ICT-middelen, die leiden tot betere samenwerking. Kortom: slimmer vergaderen, handiger communiceren en effectief samenwerken! Je leert hoe je meer kan doen in minder tijd.  Tijdens deze workshop op 13 september in Den-Haag ga jij ook zelf aan de slag met de allerlaatste Microsoft tooling.

Wat ga je doen?

• Inzicht krijgen in het nieuwe Microsoft platform
  • Beheer van de techniek achter de Microoft producten
  • Samenwerken in OneDrive, SharePoint en Teams
  • Werk organiseren in Outlook, Planner en ToDo
  • Notuleren met OneNote
  • Leren hoe training en adoptie geborgd kan worden

Kom 13 september naar de workshop in Den-Haag bij Tauro. Wij starten om 9.30 en sluiten af met een gezamelijke luch. Schrijf je snel in!

IoT inspiratiesessie geslaagd!

IoT inspiratiesessie geslaagd! ...

Afgelopen vrijdag hebben we al weer de tweede inspiratie sessie mogen houden binnen het UNO Explore & Innovate programma. In het prachtige gebouw van onze klant de Hartstichting, was het thema deze keer Internet of Things en hoe dit je werkplek gaat veranderen. De sessie werd begeleid door UNO's IoT partner SWYCS. En als we de reacties mogen geloven een geslaagde ochtend zowel qua inhoud als dynamiek tijdens de discussies rond de kleinere tafelsessies. De inspirerende presentatie van SWYCS met praktische voorbeelden hebben daar zeker toe bijgedragen. Nieuwsgierig? Kijk snel hieronder naar alle foto's!

End of Support Microsoft Windows 7

End of Support Microsoft Windows 7 ...

Microsoft heeft verklaard 10 jaar productondersteuning voor Windows 7 te leveren toen het werd uitgebracht op 22 oktober 2009. Op het moment dat deze periode van 10 jaar afloopt, beëindigt Microsoft de ondersteuning voor Windows 7, zodat zij onze investeringen kunnen richten op de ondersteuning van nieuwere technologieën en fantastische nieuwe ervaringen. De exacte datum voor het einde van de ondersteuning voor Windows 7 is 14 januari 2020. Hierna worden geen technische ondersteuning en software-updates ter bescherming van uw pc meer geleverd voor het product vanuit Windows Update. Microsoft raadt u ten zeerste aan om vóór januari 2020 over te stappen naar Windows 10, om te voorkomen dat u in een situatie komt waarin u service of ondersteuning nodig hebt die niet langer beschikbaar is.

Wat betekent het einde van de ondersteuning voor u?

Als u een pc hebt met Windows 7, ontvangt deze na 14 januari 2020 geen beveiligingsupdates meer. Het is daarom belangrijk om naar een modern besturingssysteem te upgraden, zoals Windows 10. Dit ontvangt de laatste beveiligingsupdates die helpen om u en uw gegevens beter te beveiligen. Bovendien is de klantenservice van Microsoft niet meer beschikbaar om technische ondersteuning voor Windows 7 te bieden.

Wat adviseren wij en Microsoft?

De meeste gebruikers van Windows 7 wordt geadviseerd om over te stappen naar een nieuw apparaat met Windows 10. De huidige pc's zijn niet alleen sneller en lichter maar ook krachtiger en veiliger, met een gemiddelde prijs die aanzienlijk lager is dan die van de gemiddelde pc acht jaar geleden.

Wat gebeurt er als ik Windows 7 blijf gebruiken?

U kunt Windows 7 blijven gebruiken, maar na beëindiging van de ondersteuning wordt uw pc kwetsbaarder voor virussen en andere beveiligingsrisico's. U kunt Windows gewoon blijven starten en uitvoeren maar u ontvangt geen softwareupdates meer van Microsoft, ook geen beveiligingsupdates.

Bron; microsoft.com

Niet gevonden wat je zocht of toch nog een vraag? Wij helpen je graag! Contact