Deel deze pagina:
Na 3 maanden is er al sprake van een voorzichtig

Na 3 maanden is er al sprake van een voorzichtig "wij-gevoel"

Toen we per 1 december bekend maakten dat UNO de activiteiten van 2Systems zou overnemen, hebben we gelijk ook één gemeenschappelijke kantoorlocatie in gebruik genomen. Zo kon iedereen elkaar gelijk beter leren kennen. In het begin was dat natuurlijk wel even wennen, maar na twee maanden kunnen we hierdoor wel al spreken van een “wij-gevoel”.

 
We zien nu ook in praktijk dat we elkaar echt kunnen versterken. Voor een aantal klanten is er al over en weer gebruik gemaakt van elkaars expertise, diensten en mensen. Zo hebben we aan een aantal klanten van UNO al diensten aangeboden van 2systems en vice versa. Mooi om te zien dat dit goed wordt opgepakt door de medewerkers van beide organisaties. 
 
Ook qua infrastructuur stemmen we zaken steeds meer op elkaar af. Zo zijn onze datacenterfaciliteiten inmiddels al gekoppeld. Onze autonome historie heeft als voordeel dat we een volledig redundante infrastructuur hebben, waarmee we door de koppeling extra mogelijkheden hebben gecreëerd. Door twee afzonderlijke internet providers en verbindingen zijn we niet langer afhankelijk van één enkele partij, dit geeft extra veiligheid en betrouwbaarheid voor onze diensten vanuit het datacenter. 
 
De komende tijd zijn we bezig om onze dienstenportfolio op elkaar aan te sluiten en op een eenduidige manier naar buiten te brengen. Eén van de meest kwetsbare punten bij een overname is vaak de samenvoeging van directie/eigenaren waar ego’s flink kunnen botsen. Gelukkig zien zowel Wilco als Remco juist veel mogelijkheden in elkaars aanvullende competenties. Uiteraard zijn er zaken waarvoor een stevige discussie nodig is, die gaan we ook zeker niet uit de weg maar het verrast ons beide hoe constructief we daar wederzijds mee om kunnen gaan.
 
 
“Het samenvoegen van twee technische omgevingen is best spannend en  brengt natuurlijk leuke uitdagingen met zich mee. Momenteel inventariseren we hoe we het beste al onze producten en diensten kunnen integreren. Uiteraard alleen daar waar mogelijk. De eerste maand na de overname was natuurlijk wat rommelig maar er komt nu steeds meer lijn in. Daarbij helpt ‘t dat we ook echt fysiek bij elkaar zitten, zo kun je direct met elkaar overleggen en afstemmen”
- Mattijs Duivenvoorden –Senior System Engineer

Overig Nieuws

Meer doen in minder tijd! UNO nodigt je uit voor een CIE sessie bij Microsoft.

Meer doen in minder tijd! UNO nodigt je uit voor een CIE sessie bij Microsoft. ...

Slimmer vergaderen, handiger communiceren en effectief (samen)werken in documenten! De huidige technologie levert steeds meer oplossingen die leiden tot beter samenwerken en meer doen in minder tijd!
Het klinkt prachtig, maar alle technieken zelf invoeren is best lastig. Onze dynamische wereld digitaliseert zo snel dat we ’t nauwelijks kunnen bijbenen. Laat staan zelf goed inzicht krijgen welke tools nu echt zinvol zijn voor jouw specifieke bedrijfsvoering en welke niet. Het belangrijkste daarbij is zelf ervaren!
Om je daarbij te helpen, nodigt UNO je uit voor een Microsoft Customer Immersion Experience. In deze kosteloze, geheel vrijblijvende sessie ga je onder leiding van een professional bij Microsoft zelf alle tools uitproberen. Je gaat in een kleine groep van 9 personen, uit verschillende organisaties, zelf aan de slag met producten als Office365, Teams, Skype for business en  Sharepoint. Natuurlijk is er ook tijd en aandacht voor eventuele specifieke vragen. Deze workshop is dus geen passieve uitgebreide demonstratie, maar je zit juist ZELF aan de knoppen van de nieuwste devices.  Ervaar zo wat het nieuwe werken voor jou in praktijk kan betekenen! Iedere CIE biedt ruimte aan 2 personen per organisatie en is bedoeld voor organisaties in het MKB met minimaal 25 werkplekken. Op 7 juni zijn er nog een paar plaatsen vrij. Interesse? Neem dan contact op met Sales bij UNO via 070 330 00 10 of mail via  sales@uno.nl. 
 
Persbericht: Noor Ferket nieuwe directeur UNO

Persbericht: Noor Ferket nieuwe directeur UNO ...

Noor Ferket wordt de nieuwe directeur van UNO. Na tien succesvolle jaren heeft Remco Onderwater zijn functie per 11 april aan haar overgedragen. Met haar ruime ervaring in leidinggevende functies is Noor Ferket de aangewezen persoon om een verdere groei en uitbouw van UNO te realiseren.
 
Remco Onderwater stond in 1998 aan de wieg als één van de oprichters van UNO. Vanaf 2008 is hij directeur en heeft in deze periode de omzet vervijfvoudigd en groeide de organisatie van 10 naar ruim 40 medewerkers. UNO, gevestigd in Rijswijk (ZH), zorgt er met slimme ICT-oplossingen en Topsupport voor dat je altijd en overal kunt werken. Met zogeheten virtuele public- en private cloudomgevingen ontzorgt UNO organisaties vanaf tien medewerkers. Dat doen we voor vele klanten en zo hebben we een klantenportfolio opgebouwd met bekende namen, waar we trots op zijn.
 
Remco Onderwater: “De afgelopen jaren hebben we met UNO een fantastische reis beleefd. De organisatie is van een kleine club jonge enthousiaste mensen uitgegroeid tot een volwassen organisatie, die in alles probeert mee te denken met haar klanten. We zijn ervan overtuigd dat Noor Ferket, met haar 20 jaar ervaring bij Centric in diverse leidinggevende en directiefuncties, de juiste persoon is om UNO door te laten groeien. Haar oprechte mensgerichte aanpak, haar vaardigheid om mensen in hun kracht te zetten en haar uitgebreide netwerk helpen daarbij. Ze past goed bij de no-nonsense familiecultuur van UNO.” 
 
Noor Ferket: “Vanaf de eerste kennismaking was er een klik tussen UNO en mij.  De klant is geen nummer, maar staat centraal en wordt echt ontzorgd. Verder spraken mij gelijk de open sfeer, de humor en de actieve can-do-mentaliteit aan. Ik heb er veel zin in om samen met onze enthousiaste en kundige medewerkers verder te bouwen aan dit mooie bedrijf.” 
 
Remco Onderwater blijft betrokken bij UNO. Hij zal samen met Paul Citroen, één van de aandeelhouders, het management de komende jaren begeleiden vanuit de Raad van Advies. Daarnaast blijft hij betrokken bij de expansie van UNO op het gebied van overnames en de integratie van nieuwe acquisities.
 
 
Welkom Leslie Harberts! Onze nieuwe Medior System Engineer.

Welkom Leslie Harberts! Onze nieuwe Medior System Engineer. ...

Leslie Harberts is per 2 oktober jl. onze nieuwe Medior System Engineer. Leslie wordt verantwoordelijk voor het beheer van de IT-infrastructuur van onze klanten en de 2e en 3e lijns support hierop. Naast het actief helpen van klanten bij het oplossen van incidenten en problemen, zal hij zich ook bezig houden met het onderhoud van servers, netwerkcomponenten en werkstations.
 
Leslie heeft al meer dan tien jaar ervaring binnen de ICT en dan vooral binnen het MKB. Zo weet hij vaak als geen ander waar een klant tegen aanloopt. Hij noemt zichzelf een echte allrounder en van deze ervaring maken wij in het UNO team graag gebruik! Wij wensen Leslie veel plezier en succes!
Welkom Patrick Hazelebach!                                                      Onze nieuwe Manager ICT-servicedesk.

Welkom Patrick Hazelebach! Onze nieuwe Manager ICT-servicedesk. ...

Patrick Hazelebach is per 1 september jl. verantwoordelijk voor alle Junior Engineers en een van de belangrijkste speerpunten binnen UNO, namelijk de Servicedesk. Door de groei van de organisatie is deze functie zeer noodzakelijk zowel voor de borging van een optimale dienstverlening naar klanten als ook voor de verdere professionalisering van de Servicedesk. Patrick zal zich bezig houden met het structureren van processen en de ticketafhandeling die nog beter en efficiënter moet gaan verlopen. Daarnaast vormt hij voor onze klanten ook het eerste aanspreekpunt bij vragen en onduidelijkheden t.a.v. de ticketafhandeling.  
 
Patrick heeft jarenlang leidinggevende ervaring in de ICT o.a. als Manager Support voor +/-20 personen bij de Parnassia Groep. Hij is zelf zijn carrière gestart als "servicedesker" en doorgegroeid naar een leidinggevende functie, hierdoor kan hij zich makkelijk verplaatsen in de manier waarop een servicedeskmedewerker denkt en functioneert. Slim doordachte oplossingen kunnen volgens hem alleen geleverd worden als je ECHT goed luistert naar de klant en de klant dus ECHT begrijpt. Patrick vormt dan ook een welkome aanvulling en match op het UNO team waar niet alleen techniek maar ook de mens centraal staat.  
 
Eerste reactie Patrick na 1 week UNO.….
”Open en anders dan anders. Op de eerste dag gelijk gevraagd worden voor een potje tafelvoetbal (wat ik trouwens totaal niet kan), de lunch met elkaar en het hartelijke welkom zijn een aantal dingen die zijn blijven hangen. UNO is een organisatie waar ik mezelf prettig in voel, veel verschillende type mensen waarmee je over van alles kan kletsen (voetbal, kinderen, hobby’s) alles kan. Ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt om voor UNO te gaan werken en heb er nog meer zin in om aan de slag te gaan met de SD en alle Junior Engineers”
 

Niet gevonden wat je zocht of toch nog een vraag? Wij helpen je graag! Contact