Deel deze pagina:

FAQ

Hieronder staan de meest gestelde vragen die onze UNO Helpdesk vaak krijgt. De vragen zijn ingedeeld in de volgende categorieën: Homepagevragen, Algemeen, Cloudoplossingen, Beveiliging, Mobiliteit en Telefonie & Verbindingen. Klik op het pijltje rechts naast de vraag en het antwoord klapt gelijk open. Niet gevonden wat je zocht? neem contact met ons op, wij helpen je graag!

Meest gestelde vragen

Wat is het verschil tussen VoIP en Traditioneel bellen?

VoIP betekent letterlijk Voice over Internet Protocol. Het verschil tussen traditioneel bellen en VoIP zit in het transporteren van het gesprek. Bij het traditionele bellen wordt het gesprek vervoerd over een analoge/ISDN telefoonlijn en bij VoIP via een streng beveiligd, afgeschermd deel van het internet. In praktijk merk je hiervan nagenoeg niets, maar profiteer je wel van een lagere telefoonrekening en vele bijkomende voordelen.

Wat zijn de voor- en nadelen van UNO 3CX VoIP?

UNO 3CX is een VoIP oplossing waarbij je gebruik maakt van een professionele fysieke VoIP telefooncentrale met uitgebreide functionaliteit. Hierbij is volledig maatwerk mogelijk waarbij bedrijfsapplicaties geïntegreerd kunnen worden. Uiterst betrouwbaar systeem met minimaal onderhoud waarbij je profiteert van vele voordelen.
 
Voordelen
  • Telecomprovider onafhankelijk, overstappen naar een andere of meerdere providers tegelijkertijd is gemakkelijk
  • Is te installeren op een fysieke server of virtuele server omgeving (VMware)
  • Integratie met bedrijfsapplicaties. Bv. Integratie met Microsoft Outlook en CRM systemen
  • Gebruikers kunnen overal in het bedrijf hun telefoon in pluggen
  • Uitgebreid inzicht in gesprekken met standaard rapportagetool
  • Uitgebreide functionaliteiten welke volledig tailormade toe te passen zijn. Denk hierbij aan: uitgebreide keuzemenu, wachtmuziek, integratie buitenlandse nummers, conferencing, automatische beantwoording ect.
  • Lage instapkosten
     
Nadelen
  • Eenmalige investering in een VoIP centrale
  • Capaciteit van de internetlijn heeft invloed op de communicatielijn

Waarom betalen voor UNO Filespace als DROPBOX gratis is?

Gratis oplossingen, zoals Dropbox en Google, zijn ontwikkeld om consumenten te verleiden tot een gratis basisproduct om daarna te kunnen ‘upgraden’ naar een betaalde versie. Daarnaast verdienen veel ‘gratis’ providers aan het vergaren van uw informatie voor commerciële doeleinden, het zijn immers geen filantropische instellingen. De gratis oplossingen missen functies die voor bedrijven juist essentieel zijn om succesvol te kunnen werken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: remote wipes (op afstand verwijderen van gegevens), data audits, Active Directory-integratie, toegangscontrole, etc. Bij UNO Filespace wordt alle data volledig versleuteld opgeslagen in een Nederlandse datacenter van UNO. Je hebt dus niets te maken met de Patriot Act en geen NSA die meekijkt. Bij UNO Filespace blijft de klant altijd volledig eigen baas over zijn gegevens. Ook voor (privacy) gevoelige gegevens of dossiers is UNO FileSpace een veilige haven. Kies je toch voor een gratis Dropbox of Google oplossing realiseer je dan dat je vertrouwde IT beheerder of partner deze oplossing niet kan beheren. Meer weten over UNO Filespace? Klik dan op www.uno.nl/uno-filespace

Wat zijn voordelen van Cloud Computing?

  • Kostenverlagend
    - Geen investering in digitaal onroerend goed
    - Transparante kosten per werkplek voor een vast bedrag per maand
     
  • Betrouwbaar
    - Veilige opslag buiten het bedrijf
    -  Geen zorgen
    - Altijd de meest recente software versies
     
  • Geen gedoe met aanschaf, verlengen of uitbreiden van licenties, software en upgrades
    - Geen "beheer hoofdpijn"van back-ups, virussen en spam
    - Goed beheerbaar
    - In één muisklik alle werkplekken installeren
     
  • Varieer aantal gebruikers en toepassingen naar behoefte
    - Schaalbaar
    - Virtuele servers zijn in minuten geactiveerd en/of gedeactiveerd
    - Het upscalen en downscalen van servercapaciteit kan geautomatiseerd worden, waardoor de totale servercapaciteit altijd optimaal is afgestemd op de daadwerkelijke behoefte.
     

Cloudoplossingen

Wat is Cloud Computing?

Cloud Computing is een concept waarbij hardware, software en gegevens via het internet beschikbaar worden gesteld. Als je (volledig) werkt "vanuit de Cloud", heb je geen investeringen meer in eigen hard- en software, maar neem je deze af in de vorm van diensten.

Wat is een Public Cloud, een Private Cloud en een Hybride Cloud?

Wat is een Public Cloud?

Een Public Cloud is ontworpen om door meerdere klanten gebruikt te worden. Dat betekent dat de bronnen, zoals data en applicaties vanaf één platform aan een groot publiek worden aangeboden. Je merkt er natuurlijk niets van dat je de hardware deelt met anderen. In praktijk neem je een standaardpakket af, waarbij de diensten door één aanbieder worden ingericht en gehost. Het gebruik van een Public Cloud is alleen geschikt voor bedrijven die niet werken met een diversiteit aan applicaties.
Kenmerkend voor een Public Cloud:
  • is de laagdrempeligheid, je bent direct online
  • zijn de lagere kosten
  • is het gemak
Voorbeeld:
Microsoft Office 365, hierbij worden de populairste applicaties van Microsoft als één pakket aangeboden aan verschillende klanten. Geschikt voor een Adviesbureau met 10 gebruikers die op veel verschillende locaties werken. 
 

Wat is een Private Cloud?

Een Private Cloud is ontworpen voor- en wordt gebruikt door één enkele klant. In deze wolk heeft de gebruiker volledige controle over data, beveiliging en kwaliteit van de dienst. Alle applicaties die vanuit de Private Cloud worden aangeboden, zijn alleen beschikbaar voor die ene klant. Vaak wordt wel de onderliggende (hardware)infrastructuur gedeeld door meerdere afnemers van andere private en/of public clouddiensten, maar dit hoeft niet. Kenmerkend voor een Private Cloud t.o.v. een Public Cloud is de hoge mate van:
  • controle over data, beveiliging en kwaliteit 
  • veiligheid omdat je zelf je eigen veiligheidsparameters kan bepalen
  • flexibiliteit omdat je je eigen servers opzet wanneer dat nodig is
  • IT expertise van een cloudbeheerder die bijvoorbeeld applicaties operationeel krijgt en updates doorvoert
     
Voorbeeld:
Uitzendbureau met lokale vestigingen die gebruik maken van bedrijfsspecifieke CRM software.
 

Wat is een Hybride Cloud?

Een Hybride Cloud is een combinatie van een Public en een Private Cloud of een combinatie tussen een Cloudoplossing en een eigen server op locatie. Hierbij worden de voordelen van beide typen gecombineerd. Er kan gebruik gemaakt worden van bestaande servers op locatie en er hoeft dus geen bestaande investeringen in IT afgeschreven te worden terwijl wel gebruik gemaakt kan worden van de voordelen van de Public Cloud. Er zijn verschillende redenen voor een advies met een hybride oplossing. Veel voorkomende zijn:
  • Eén of meerdere applicaties zijn niet geschikt voor een Cloud omgeving. Dit zijn bijvoorbeeld grafische applicaties. Deze applicaties blijven op locatie van de klant, terwijl de rest wordt aangeboden uit de Cloud
  • Een organisatie mag of wil bepaalde zeer gevoelig gegevens niet ‘buiten de deur’ bewaren. Deze gegevens blijven dan op locatie, terwijl de rest wel in de cloud staat.
  • Er is een hoge mate van flexibiliteit vereist in server capaciteit, bijvoorbeeld wanneer een organisatie een eigen ontwikkel omgeving heeft. Een eigen private cloud kan dan goedkoper zijn omdat niet telkens nieuwe contracten voor de extra resources hoeven te worden afgesloten en opgezegd.
Voorbeeld:
Architecten bureau die naast MS office werken met een design programma waarin veel 3D modellen worden gemaakt.
 

Kan ik Office 365 offline gebruiken?

Veel Office 365-abonnementen hebben ook een desktopversie van Office, bijvoorbeeld Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven en Office 365 Enterprise E3. Hiermee kan je dus offline kunt werken, waarbij je werk automatisch wordt gesynchroniseerd wanneer je de volgende keer verbinding maakt met internet. Je documenten zijn dus altijd up to date. Ook je desktopversie van Office wordt automatisch geupdate wanneer je verbinding met internet maakt. Voor het installeren en beheren van alle Office 365-abonnementen en het account is wel internetverbinding vereist. Dit geldt natuurlijk ook voor bepaalde Office 365-services, zoals e-mail, vergaderingen, IT-beheer en andere services.

Heb ik een hele dure internetverbinding nodig?

Om gebruik te kunnen maken van een cloud oplossing heb je een goede internetverbinding nodig. Elke situatie is anders en er hangt veel af van het aantal gebuikers en de applicaties die gebruikt worden. 't Kan een glasvezel-, ADSL-, kabel- of zelfs UMTS-verbinding zijn. UNO kan daarbij helpen.

Wat zijn de voordelen van Cloud computing?

  • Kostenverlagend
    - Geen investering in digitaal onroerend goed
    - Transparante kosten per werkplek voor een vast bedrag per maand
     
  • Betrouwbaar
    - Veilige opslag buiten het bedrijf
    -  Geen zorgen
    - Altijd de meest recente software versies
     
  • Geen gedoe met aanschaf, verlengen of uitbreiden van licenties, software en upgrades
    - Geen "beheer hoofdpijn"van back-ups, virussen en spam
    - Goed beheerbaar
    - In één muisklik alle werkplekken installeren
     
  • Varieer aantal gebruikers en toepassingen naar behoefte
    - Schaalbaar
    - Virtuele servers zijn in minuten geactiveerd en/of gedeactiveerd
    - Het upscalen en downscalen van servercapaciteit kan geautomatiseerd worden, waardoor de totale servercapaciteit altijd optimaal is afgestemd op de daadwerkelijke behoefte.

Beveiliging

Wat betekent SSL

SSL staat voor Secure Socket Layer. Dit protocol is de standaard voor het beveiligen van websites en transacties op internet. SSL maakt gebruik van certificaten om verstuurde data te beveiligen en de identiteit van de eigenaar van het certificaat te garanderen. Gegevens worden hierdoor veilig, versleuteld/encrypted verzonden zonder het risico dat ze in handen vallen van derden.  Voor websites waar vertrouwelijke informatie wordt uitgewisseld is het gebruik van SSL dé standaard. Met SSL beveiligde URL’s beginnen met https ipv http.

Waar moet je op letten bij aankoop van een SSL certificaat?

Er bestaan veel verschillende soorten SSL certificaten en de keuze hangt af welk doel de beveiliging moet dienen. Bedenk in hoeverre de onderstaande drie aspecten voor jou van belang zijn. Naar mate je eisen hoger zijn wordt ook het prijskaartje hoger. 
  • Soort validatie
    - Geeft de bezoeker aan in welke mate je gevalideerd bent. In praktijk zijn er drie gradaties: domein validatie, organisatie validatie en uitgebreide validatie
  • Type certificaat 
    - Standaard certificaat
    - Geldig voor enkele domeinnaam
    - Multi domein certificaat: Geschikt voor meerdere domeinen op hetzelfde IP adres
  • Geldigheidsduur
    - Hoe langer de geldigheidsduur, hoe lager de prijs per jaar.

Een collega neemt afscheid, hoe voorkom ik toegang tot het bedrijfsnetwerk?

Het lijkt zo overduidelijk maar in praktijk blijven vele inlogaccounts van oude medewerkers jarenlang openstaan met de kans dat bedrijfsvertrouwelijke informatie op straat komt te liggen. UNO adviseert daarom altijd om een vaste procedure in te stellen. Zodra een medewerker weggaat wordt het gehele account verwijderd, zodat er geen enkele toegang meer is. Maar tegelijkertijd archiveert UNO alle documenten en de mail en zet een back-up op de server. Hierdoor kunnen gegevens jaren later nog wel geactiveerd worden.

Mobiliteit

Moet ik als bedrijf echt investeren in een file, sync & share oplossing?

Het delen van bestanden speelt een heel belangrijke rol binnen organisaties en dat speelt zich steeds vaker af buiten het bedrijfspand. Werknemers willen altijd en overal toegang kunnen hebben tot hun bestanden. Dus niet alleen vanaf de computer op het werk maar juist ook thuis, bij de klant of onderweg in de trein of de auto. Laptops, tablets en smartphones worden door elkaar gebruikt en je moet dus overal veilig bestanden kunnen opslaan, delen en synchroniseren. Zo creëer je als organisatie de juiste middelen waarmee je medewerkers zo efficiënt en goed mogelijk kunnen samenwerken op alle mogelijke devices. 

Waarom moet ik nu juist kiezen voor UNO FILESPACE?

  • Overal toegang vanaf elk apparaat
    Bestanden altijd en overal bereikbaar vanaf nagenoeg elk (mobiel) apparaat. Het maakt niet meer uit of je nu een Windows of Mac computer hebt of dat je een iPhone, iPad of Android device gebruikt. Dus geen gedoe meer met VPN’s of terminal server verbindingen.
  • Maximaal veilig voor zakelijke markt
    Zakelijke data altijd volledig versleuteld (448 bit Blowfish) opgeslagen en verstuurd vanuit het beveiligde UNO datacenter in Nederland. Dus je hebt niet te maken met de Patriot Act en geen NSA die meekijkt. Per ongeluk iets gewist? Geen probleem want je kan terug naar eerdere versies van het document!
  • Efficiënt samenwerken en zeer gebruiksvriendelijk
    In teamshares overal gemakkelijk en veilig samenwerken; in dezelfde versie van een bestand. Voor externen heb je de mogelijkheid om gratis gastaccounts met specifieke lees- of schrijfrechten aan te maken. Met de Outlook plug-in is het delen van grote bestanden nu ook een fluitje van een cent!
  • Volledig en gecontroleerd en beheersbaar
    Optimale controle over usergebruik, kosten en welke devices toegang mogen hebben. Tevens beschik je over de mogelijkheid tot het op afstand wissen van gesynchroniseerde apparaten.
  • UNO's hoog gewaardeerde helpdesk en ervaring in IT infratsructuur
    Kom je er even niet uit? Dan kan je altijd terugvallen op de UNO helpdesk, waar je direct iemand aan de lijn krijgt die weet waar het over gaat. Trots zijn we op een gemiddelde klantbeoordeling van 9,5. Ook met specifieke wensen t.a.v. de inrichting kan je goed bij UNO terecht. Als ICT beheerder heeft UNO jarenlange ervaring op cloud infrastructuurgebied.

Kan ik met UNO FILESPACE OPLOSSING gemakkelijk met derden of collega's in één document samenwerken?

Ja dat kan! In UNO FileSpace kan je binnen zogenoemde teamshares samenwerken aan één document. Dat kan met collega's maar ook met bijvoorbeeld klanten of leveranciers waarvoor je een gratis gastaccount kan aanmaken. Elk gastaccount mag je ook specifieke schrijfrechten toekennen. Zoals alleen lezen of bewerken ect. Je bent overigens een onbeperkt aantal gastaccounts aanmaken. Binnen het activeiten log kan je goed bijhouden wie, wanneer je document heeft geopend. Is er iets verkeerd aangepast? Geen probleem want alle voorgaande versies worden bewaard!

Hoe is het versiebeheer geregeld bij UNO FILESPACE?

Per ongeluk iets gewist? Of heeft een leverancier iets verkeerd aangepast?  Geen probleem want binnen UNO FileSpace kan je altijd weer terug naar de oude versie. Voorgaande bewerkte versies worden nl. bewaard. Wel zo makkelijk, zeker als je met meerdere mensen samenwerkt in een document! Ook verwijderde bestanden blijven toegankelijk en kunnen op ieder moment worden teruggehaald. Door de beheerders is in te stellen hoeveel versies van bestanden er worden onthouden en hou lang verwijderde items bewaard moeten blijven.

Waarom betalen voor Filespace als UNO DROPBOX gratis is?

Gratis oplossingen, zoals Dropbox en Google, zijn ontwikkeld om consumenten te verleiden tot een gratis basisproduct om daarna te kunnen ‘upgraden’ naar een betaalde versie. Daarnaast verdienen veel ‘gratis’ providers aan het vergaren van uw informatie voor commerciële doeleinden, het zijn immers geen filantropische instellingen. De gratis oplossingen missen functies die voor bedrijven juist essentieel zijn om succesvol te kunnen werken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: remote wipes (op afstand verwijderen van gegevens), data audits, Active Directory-integratie, toegangscontrole, etc. Bij UNO Filespace wordt alle data volledig versleuteld opgeslagen in een Nederlandse datacenter van UNO. Je hebt dus niets te maken met de Patriot Act en geen NSA die meekijkt. Bij UNO Filespace blijft de klant altijd volledig eigen baas over zijn gegevens. Ook voor (privacy) gevoelige gegevens of dossiers is UNO FileSpace een veilige haven. Kies je toch voor een gratis Dropbox of Google oplossing realiseer je dan dat je vertrouwde IT beheerder of partner deze oplossing niet kan beheren. 

Telefonie en Verbindingen

Wat zijn voor- en nadelen van UNO HOSTED VoIP?

Geschikt voor kleinere bedrijven met maximaal 10-15 medewerkers of voor grotere bedrijven met meerdere kleine vestigingen. Bij UNO Hosted VoIP maak je gebruik van een eigen gedeelte van een VOIP centrale in de Cloud. Je betaalt maandelijks alleen voor de diensten die je afneemt en je hoeft niet te investeren in een fysieke telefooncentrale en een eigen VoIP server.  
 
Voordelen
  • Lage instapkosten
  • Eenvoudig beheer via web interface
  • Eenvoudig uit te breiden of in te krimpen
  • Geen telefooncentrale op locatie nodig en dus ook geen bijbehorend onderhoud, back-ups en upgrades meer
  • Uitgebreide functionaliteiten welke volledig tailormade toe te passen zijn. Denk hierbij aan: voicemail, fax to email, wachtrij, interactive voice response, online rapportage in- en uitgaande gesprekken
Nadelen
  • Capaciteit van de Internetlijn heeft invloed op de communicatielijn
  • Trage internetlijn heeft invloed op de communicatielijn. Geen ISDN/analoge lijn nodig (tot 100 Euro /mnd)

Wat is een SIP Trunk?

Een SIP Trunk is te vergelijken met een gewone telefoonlijn. Het verschil is dat ingaande en uitgaande gesprekken niet via een fysieke telefoonlijn lopen maar via de internetverbinding. Deze internetverbinding wordt door de desbetreffende internet leverancier “opgesplitst” in 2 stukken, een deel blijft beschikbaar voor jouw internetverkeer en het andere deel wordt gebruikt voor jouw telefoongesprekken. Hierdoor ben je altijd verzekerd van de juiste kwaliteit! Je huidige telefoonnummers of telefoonblokken kunnen worden gemigreerd en gekoppeld aan de zogenaamde SIP Trunk.

Wat is een goed moment om over te gaan op VoIP?

Eigenlijk bepaal je zelf wat het juiste moment is om over te stappen op VoIP. Dit is natuurlijk afhankelijk in hoeverre de bestaande telefooncentrale nog voldoet aan de wensen. Vaak is een verhuizing een aanleiding om over te stappen. Maar er zijn meerdere redenen te bedenken zoals een defecte telefooncentrale, een reorganisatie, het in dienst nemen van een nieuwe werknemer, de wens om thuiswerken beter te faciliteren of een te hoge telefoonrekening.

Wat zijn de belangrijkste internetverbindingen?

Voor een optimale bereikbaarheid heb je de juiste verbindingen nodig. Welke verbinding het beste bij je past hangt grotendeels af van de bandbreedte die je nodig hebt en de mogelijkheden van de bedrijfslocatie zelf. Wat alle UNO verbindingen gemeen hebben is de hoge maximaal gegarandeerde beschikbaarheid van maar liefst 99,8%. Tevens kan je altijd rekenen op de hooggewaardeerde service van de UNO helpdesk! Hieronder een overzicht:
  • ADSL
    Is een internetverbinding via de vaste telefoonlijn. Een splitter scheidt eventueel het digitale internetsignaal van je telefonie spraaksignaal. De maximaal haalbare snelheid is onder andere afhankelijk van de afstand van de bedrijfslocatie tot aan de wijkcentrale.
  • VDSL
    Is een van de opvolgers van ADSL, waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk is. Levering is afhankelijk van de wijkcentrale, is deze wel of niet geschikt voor VDSL.
  • SDSL
    Is een breedbandverbinding waarbij down- en upstream gelijk zijn. Dit maakt SDSL zeer geschikt voor VoIP-telefonie en serverapplicaties. De maximaal haalbare snelheid hangt onder meer van de afstand van je bedrijf tot aan de wijkcentrale
  • Glasvezel
    Met Glasvezel is het mogelijk om grote hoeveelheden data snel  te verzenden en op te halen. Over het algemeen kan gesteld worden dat glasvezel de hoogste snelheden kan realiseren en  ook de beste mogelijkheden voor de toekomst biedt.
  • Ethernet over Coax
    Is min of meer te vergelijken met bekende (A) DSL producten. Deze vorm wordt gekozen als er geen koper of glasvezel verbinding op locatie leverbaar is. Deze infrastructuur leent zich zeer goed voor de zakelijke markt, gezien de hoge upload waarden.

Wat zijn de voor- en nadelen van UNO 3CX VoIP?

UNO 3CX is een VoIP oplossing waarbij je gebruik maakt van een professionele fysieke VoIP telefooncentrale met uitgebreide functionaliteit. Hierbij is volledig maatwerk mogelijk waarbij bedrijfsapplicaties geïntegreerd kunnen worden. Uiterst betrouwbaar systeem met minimaal onderhoud waarbij je profiteert van vele voordelen.
 
Voordelen
  • Telecomprovider onafhankelijk, overstappen naar een andere of meerdere providers tegelijkertijd is gemakkelijk
  • Is te installeren op een fysieke server of virtuele server omgeving (VMware)
  • Integratie met bedrijfsapplicaties. Bv. Integratie met Microsoft Outlook en CRM systemen
  • Gebruikers kunnen overal in het bedrijf hun telefoon in pluggen
  • Uitgebreid inzicht in gesprekken met standaard rapportagetool
  • Uitgebreide functionaliteiten welke volledig tailormade toe te passen zijn. Denk hierbij aan: uitgebreide keuzemenu, wachtmuziek, integratie buitenlandse nummers, conferencing, automatische beantwoording ect.
  • Lage instapkosten
     
Nadelen
  • Eenmalige investering in een VoIP centrale
  • Capaciteit van de internetlijn heeft invloed op de communicatielijn

Wat is het verschil tussen VoIP en Traditioneel bellen?

VoIP betekent letterlijk Voice over Internet Protocol. Het verschil tussen traditioneel bellen en VoIP zit in het transporteren van het gesprek. Bij het traditionele bellen wordt het gesprek vervoerd over een analoge/ISDN telefoonlijn en bij VoIP via een streng beveiligd, afgeschermd deel van het internet. In praktijk merk je hiervan nagenoeg niets, maar profiteer je wel van een lagere telefoonrekening en vele bijkomende voordelen.

Algemene vragen

Wat betekent BYOD?

BYOD betekent Bring Your Own Device en is een van de grootste trends op dit moment in IT-land; kortweg werknemers nemen hun eigen hardware mee naar hun werk. Denk daarbij aan laptops, tablets en smartphones. Soms vergoedt de werkgever nog een bedrag per maand voor het gebruik maar de kern is dat de werknemer de eigenaar is van het apparaat. 
BYOD wordt gezien als onderdeel van de consumerisatietrend, waarbij niet alleen apparatuur maar ook software, gedrag en cultuur vanuit de consumentenwereld hun ingang vinden binnen ondernemingen. Mede als gevolg van de hype van populaire smartphones en tablets beschikken werknemers vaak zelf over mobiele apparatuur die vaak slimmer, beter en sneller is dan de devices die bedrijven aanbieden.  
 

Voordelen BYOD

  • Toename productiviteit omdat personeel het fijner vindt met zijn eigen apparatuur te werken
  • Toename tevredenheid werknemers
  • Kostenbesparend voor het bedrijf

Nadelen BYOD

  • Beveiliging: het privé-gebruik van medewerkers is moeilijk te beveiligen, vooral dropbox, socialemedia en apps vormen een gevaar voor netwerk. Veel mobiele toestellen kunnen het netwerk vertragen. Het reguleren van de toegang of het uitbreiden van netwerkcapaciteit voorkomt dit. Mobile Device Management of virtualisatie kan hierbij een oplossing zijn.
  • Continuïteit: wat is het beleid na schade, diefstal of verlies en zijn vertrouwelijke bedrijfsgegevens wel goed beveiligd? 
  • Wildgroei aan merken en typen binnen één bedrijf. 
Als bedrijf zal je deze trend nauwelijks kunnen stoppen. Maar mocht je je risico's willen beperken kan je CYOD overwegen. Dit betekent Choose Your Own Device. In dit geval geef je de medewerkers de keuze uit een vooraf vastgesteld aantal mobiele apparaten van een bepaald merk met bijbehorende types. Met CYOD is de kwaliteit van de mobiele devices bekend. Bovendien zijn zaken zoals veiligheid en service & garantie beter te beheersen.

Niet gevonden wat u zocht of heeft u een vraag? Wij helpen u graag! Support