Advies

Met doordacht advies recht op het doel af

Ik wil iets bereiken en heb daarvoor een IT-oplossing nodig, maar hoe bewaak ik dat dit ook gaat lukken? Mijn IT-oplossing levert mij niet wat ik ervan verwacht, wat gaat er mis? Is mijn IT-oplossing wel goed en veilig ingericht voor de lange termijn? Om te komen tot een IT-oplossing die aansluit bij jouw wensen, loont het om tijd te steken in bovenstaande vragen. Dankzij een goed doordacht advies wordt duidelijker wat het einddoel is. Dat voorkomt verrassingen of teleurstellingen, maar bovenal zorgt het voor een kwalitatief beter traject richting dat ene doel. Advies van UNO zorgt voor de uitgangspunten die aansluiten bij jouw wensen.

Consultants met praktijkervaring

De advies- en consultancydiensten van UNO zijn onderdeel van ons team Projecten. Onze consultants zijn stuk voor stuk ervaren projectengineers met veel IT-kennis en -ervaring uit de praktijk. De UNO-thema’s en UNO-oplossingen zijn in veel gevallen de kapstok voor een adviestraject. In onze werkwijze benaderen we de verschillende stakeholders die met het project te maken hebben, zodat we een brede visie op jouw vraagstuk ontwikkelen en een zo gedegen en compleet mogelijk advies kunnen geven.

Concrete voorbeelden

Een aantal voorbeelden waarbij onze advies- en consultancydiensten van meerwaarde kunnen zijn:

  • Onderzoek naar de keuze voor een type cloudplatform;
  • Advies over de inrichting van Sharepoint;
  • Beveiligingsadvies rond netwerkinfrastructuur;
  • Second opinion bij klachten over performance.

Wat is jouw uitdaging? Wij helpen je graag verder!

Voordelen

Consultants met praktijkkennis en -ervaring.

Korte lijnen met projectengineers.

Helder advies dat aansluit bij de wensen van jouw organisatie.

Integraal onderdeel van het Projecten Team.

Klant cases

‘Met UNO volledig ontzorgd op IT gebied met volle aandacht voor cyber security”

— Joris den Bruinen Directeur HSD

Advies­diensten

Hoe geef je digitale transformatie vorm?

De wereld om ons heen verandert snel en de ICT speelt daarin een steeds meer doorslaggevende rol voor organisaties om succesvol te blijven. Veel organisaties zijn bezig zichzelf opnieuw uit te vinden. Maar hoe geef je die digitale transformatie vorm in deze snel veranderende omgeving? Door de grote technologische veranderingen is het voor bedrijven vaak lastig deze transformatie alleen te doen. UNO wil daarom helpen met het Explore & Innovate programma. Een continue programma met verschillende thematische inspiratiesessies rondom relevante ICT trends die van invloed zijn op de werkplek van de toekomst. De trendsessie met als thema Welcome to your Future Worksplace is midden september net geweest en de volgende sessie rondom Security vindt 15 november plaats! Binnenkort hierover meer, maar heb je al interesse neem dan even contact op met onze sales afdeling.  

Een continue programma

In  Explore & Innovate koppelen wij onze technische kennis aan de doelstellingen van bedrijven om zo samen nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Het delen van informatie en de dialoog met klanten en partners zijn daarbij essentieel voor het goede resultaat. Met die informatie kunnen we in kort cyclische stappen (agile) nieuwe technologieën toepassen. Uitgevoerd door ons of samen met partners. Het is dus een continue programma waarin de volgende fasen doorlopen worden:

Goed advies door echt te weten wat er speelt

In iedere klant – leverancier verhouding is accountmanagement nodig. De technisch expertise van een accountmanager is echter beperkt en dat is wel wat je als klant soms echt nodig hebt. Uiteraard wordt bij de voorbereiding op projecten of wijzigingen de hulp ingeroepen van onze engineers maar met Technisch Accountmanagement gaan we hierin een stapje verder. Vanaf een bepaalde contractwaarde krijgen onze klanten een Technisch Accountmanager toegewezen. 
 
Klanten met een Technisch Accountmanager kunnen rekenen op een betrokken Engineer die uit zichzelf met verbetervoorstellen komt, die een vergaande verantwoordelijkheid voelt voor de juiste werking van de ICT.

Wat is een Quickscan?

Omdat wij een grote verscheidenheid aan ICT oplossingen tegenkomen, kunnen we zaken snel herkennen en hierover rapporteren in onze Quickscan. De belangrijkste onderdelen in de ICT voorzieningen worden op locatie bekeken en beoordeeld. De rapportage wordt vervolgens opgestuurd en daarna op locatie besproken met zowel de Engineer als de Accountmanager en waar nodig toegelicht.

De aandachtsgebieden tijdens een Quickscan zijn o.a.; netwerk infrastructuur, backup en beveiliging, server- en werkplekinrichting, gebruikte toepassingen, licenties, huidige knelpunten en wensen.

Neem contact met ons op voor een inschatting van de kosten voor het uitvoeren van een Quickscan.

Wat is een UNO CloudScan?

Er zijn eigenlijk maar weinig IT oplossingen meer die je niet uit de cloud kunt afnemen. Maar passen deze wel bij je organisatie en wat zijn de consequenties? Wat heb ik hier eigenlijk voor nodig en wat zijn aandachtspunten waar we rekening mee moeten houden?

Onze engineers kunnen de verschillende toepassingen tegen het licht houden en hierover een oordeel geven. Bij onze klanten komen we een grote verscheidenheid aan Cloud toepassingen tegen. Soms leveren deze duidelijke voordelen op maar soms zijn er ook nadelen die vooraf niet even helder zijn. Na de keuze voor een Cloud toepassing kunnen wij de klant ook begeleiden bij de implementatie in projectvorm.

Zorg dat de Cloud niet neerdaalt en meer ervaren wordt als een soort nevel. Laat je goed voorlichten door een partij die begrijpt wat er ‘achter’ die Cloud gebeurt.

Whitepaper

Wil jij je organisatie ook efficiënter laten samenwerken vanaf ieder locatie, ieder moment en vanaf elk apparaat? Download nu onze whitepaper over de Werkplek van de Toekomst.

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wil je weten hoe wij hiermee omgaan? Bekijk dan hier ons privacybeleid.

Toegepast bij deze diensten

Met UNO’s Hybride Cloud combineren we de voordelen van Public Cloud met die van Private Cloud. Op deze wijze kun je per omgeving de betreffende voordelen benutten.
Je wilt je data en toepassingen het liefst op één veilige plek houden. Tegelijkertijd wil je gebruik maken van de voordelen die de Werkplek van de Toekomst te bieden heeft?

Andere gerelateerde diensten

Security

Van de absolute basis van IT-beveiliging zoals back-ups en anti-virusoplossingen tot complexere oplossingen als geautomatiseerde pen-tests, disaster recovery oplossingen en alle Microsoft 365 securitytoepassingen.

Servicedesk

Bij UNO zorgen we ervoor dat al jouw systemen werken. Toch kan er altijd iets gebeuren waarvoor hulp moet worden ingeschakeld. Als gebruiker wil je met jouw vragen over ICT-systemen en mogelijke storingen terecht kunnen bij iemand ...

Beheer

Als organisatie wil je je het liefst op de primaire taken en doelstellingen richten. Daarvoor heb je een stabiele, goed functionerende IT-omgeving nodig waarover je je geen zorgen hoeft te maken. Dat kan alleen wanneer de IT-omgeving...

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Supportdesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail

Met deze nieuwe features gaat Microsoft Teams definitief Zoom inhalen​