IT voor Sociale Werkbedrijven

Vraag en aanbod slim digitaal samenbrengen in één platform

Dát is wat telt voor sociale werkbedrijven. De snel toenemende automatisering van arbeidsprocessen en het digitaliseren van informatie kan helpen om vraag en aanbod zo efficiënt en optimaal mogelijk bij elkaar te brengen. Als je de techniek vóór je laat werken, kan digitale transformatie leiden tot meer inzicht en vereenvoudiging en versnelling van het proces. En daarmee tot extra tijd om de werkzoekende zo goed mogelijk te kunnen helpen.

3 specifieke IT-uitdagingen voor Sociale-Werkbedrijven

1

Door de toegenomen digitalisering binnen sociale werkbedrijven is er vaak sprake van een wildgroei aan applicaties. Sluit dit applicatielandschap nog goed aan bij de bedrijfsprocessen en bedrijfsbehoeften?

2

Hoe kan ik als sociaal werkbedrijf slim, veilig en efficiënt gegevens delen met kandidaten, cliënten en ketenpartners, waarbij het werkproces vereenvoudigt?

3

Een zeer divers digitaal kennis- en ervaringsniveau binnen de organisatie. Hoe breng ik dat meer met elkaar in balans?

Waarom is UNO dé strategische IT-partner voor Sociale-Werkbedrijven?

Strategisch

Digitale strategie in 3 stappen – Application-Services

Binnen het werkproces van sociale werkbedrijven zijn er veel informatiestromen en applicaties. De transitie naar de Cloud heeft dit verder versterkt. De vraag voor veel sociale werkbedrijven is: sluiten de applicaties nog goed op elkaar aan? Zijn bedrijfsprocessen slim op elkaar afgestemd? Of moet je bijvoorbeeld bij drie verschillende applicaties dezelfde naam van een kandidaat invoeren? En hoe is de koppeling met ketenpartners zoals gemeenten, leer-/werkbedrijven en GGZ-instellingen? Met onze dienst Application Services geven we je inzicht je applicatielandschap en zorgen we voor afstemming tussen bedrijfsprocessen en -behoeften. We ontwikkelen samen in drie stappen jouw nieuwe IT-strategie die jouw missie als non-profitorganisatie ondersteunt. Dit gestroomlijnde applicatielandschap bezorgt je meer overzicht, tijdwinst en werkplezier. Meer weten?  Neem contact op met Paul Geerts of kijk bij Application Services.

Altijd op de hoogte van de laatste IT trends – Explore &Innovate

Met ons programma Explore & Innovate houden we je altijd op de hoogte van relevante IT-trends voor sociale werkbedrijven. We publiceren regelmatig (branche specifieke) whitepapers en blogs en organiseren webinars. Explore& Innovate

SW -Team

Alle kennis en ervaring hebben we gebundeld in een segmentteam, gespecialiseerd in IT van sociale werkbedrijven. Dit team kan jou helpen om je IT-koers bepalen. Zodat je IT-uitdagingen daadkrachtig aangepakt worden en jouw medewerkers altijd en overal slim en efficiënt kunnen samenwerken.

Technisch

Veiliger en slimmer samenwerken – Werkplek van de toekomst

In de samenwerking met ketenpartners staat de kandidaat en zijn data centraal. Je wilt persoonsgegevens effectief, slim veilig verwerken en delen. Daarvoor heb je een flexibel platform nodig, waarin je snel data kan delen en ontsluiten. Met onze oplossing Werkplek van de Toekomst kun je snel data delen en ontsluiten. Deze oplossing is gebaseerd op Microsoft 365 en helpt om alle behoeften in kaart te brengen, zowel binnen als buiten jouw organisatie. Dat betekent concreet dat we niet alleen rekening houden met de wensen van de eindgebruikers (jouw medewerkers), maar juist ook met de strategische ambities van de directie en de (veiligheids)eisen van de eigen IT-verantwoordelijken en indien gewenst ook de behoeften van partners. We noemen dit de 360 graden aanpak. Meer weten? Neem contact op met Paul Geerts of kijk bij UNO’s Werkplek van de Toekomst

Functioneel

Adoptie de Cloud omarmen

Het rendement van je IT-middelen valt of staat met de kennis en kunde van je medewerkers. Binnen sociale werkbedrijven lopen die kennis en kunde zeer uiteen. Daarnaast heb je te maken met kandidaten/cliënten met een afstand tot de arbeidsmarkt. Als zij (deels) niet mee kunnen met de digitalisering, dan wordt die afstand alleen maar groter. Dit omdat steeds meer arbeid geautomatiseerd wordt en digitalisering steeds meer een rol speelt in het arbeidsproces. Denk aan geautomatiseerde urenregistratie, automatisering in orderpicking en integratie met systemen van opdrachtgevers en leveranciers. 

Het is dan ook aan te raden niet alleen aandacht te besteden aan de digitale kennis en ervaring van de medewerker, maar ook die van de kandidaten/cliënten. Wij helpen sociale werkbedrijven met adoptieprogramma’s op rol- en persoonsniveau de techniek te omarmen. Meer weten? Neem contact op met Paul Geerts of kijk bij UNO Cloud Adoptie.

Certificering

UNO is trots op het behalen van onderstaande certificeringen!  De ISO- en NEN certificering zijn het bewijs dat we kwaliteitsmanagement en informatiebeveiliging hoog in het vaandel hebben staan. Tevens is UNO het komende jaar weer geaccrediteerd Microsoft partner van topniveau en biedt UNO haar klanten aantoonbaar kwaliteitsgaranties voor Microsoft Cloud en ondersteuning. Kijk op over ons voor meer details.

Sparren over IT-uitdagingen binnen je sociale werkbedrijf? Of heb je specifieke vragen? Ik help je graag! Neem contact op via Paul Geerts of bel via 070-3300010

Kennisbank

Wij delen graag onze kennis.  Met (branchespecifieke) whitepapers en BLOGs, het Adoptie journaal, webinars en ronde tafel sessies houden we je graag op de hoogte van de laatste trends. Interesse? Klik dan op de afbeelding om te downloaden! Veel lees- en kijkplezier!

Adoptie journaal Juni 2021

Het UNO adoptie journaal van juni staat weer live met de laatste Microsoft nieuwtjes en handige weetjes. Deze maand presenteren we naast taken aanmaken m.b.v. Teams en een update van breakoutrooms ook een hele handige app om plekken te reserveren op kantoor Benieuwd? Kijk snel hieronder! Wil je elke maand op de hoogte blijven van alle Microsoft Nieuwtjes abonneer je dan op UNO’s Youtube kanaal! Kijk snel!
leading your digital journey

Met een roadmap geeft UNO grip op jouw digitale toekomst

Hoe ziet de digitale toekomst van mijn organisatie eruit? UNO helpt je om de regie over je digitale transformatie terug te krijgen. Blog van directeur van UNO Feico van der Meij.

5 Tips om als sociaal werkbedrijf je IT optimaal in te richten

Met de komst van het coronavirus in 2020 werden werknemers steeds meer gedwongen om vanuit huis te gaan werken. Waar thuiswerken in maart en april nog nieuw en onwennig was, is dit inmiddels gangbaar geworden. En wat nu al

Veilig thuiswerken? Let op deze 5 beveiligingsvereisten.

Veel mensen dachten aan het begin van de coronapandemie nog dat structureel thuiswerken een fenomeen van snel voorbijgaande aard zou zijn. Inmiddels weten we wel beter. Werken op afstand lijkt nog wel even de norm te blijven, waardoor de thuiswerkplek een onmisbaar onderdeel van de moderne werkomgeving wordt.

Welke UNO Oplossingen en Diensten zijn interessant voor Sociale Werkbedrijven

Werkplek van de Toekomst; een integrale oplossing

De Werkplek van de Toekomst is een integrale oplossing van UNO, bestaand uit een Microsoft 365-abonnement, beheer van de werkplek, beveiliging van informatie en ondersteuning van de gebruiker. Dit platform maakt gebruik van lokale rekenkracht, aangevuld met de data in de Microsoft Cloud en de volledige ondersteuning van de UNO Servicedesk. Wij bieden deze oplossing aan tegen een vaste prijs per gebruiker per maand, zodat jij altijd weet wat jouw kosten zijn. Meer weten? Klik hier

Security: een gelaagde aanpak

Van de absolute basis van IT-beveiliging zoals back-ups tot complexere oplossingen als penntests. One size fits all bestaat niet binnen informatiebeveiliging. Daarom geloven we bij UNO in een gelaagde aanpak waarbij meerdere lagen de kern van de vrucht de data beschermen. Dit vereist inzet van de gouden driehoek People, Process & Technology. Wanneer je die als organisatie niet op orde hebt, loop je een serieus risico op hacks of datalekken. Meer weten?

Adoptie : Jouw medewerkers bepalen het succes!

UNO Adoptie helpt jouw organisatie Microsoft 365 te omarmen! Hybride werken de nieuwe norm. Afhankelijk van de persoon, de rol, en de interne processen moet een medewerker in meer of in mindere mate kennis en ervaring op Microsoft gebied op doen om passend en optimaal gebruik te maken van de tools die de IT-omgeving biedt

Application Services

Met UNO Application Services geven we inzicht in jouw complexe applicatielandschap en brengen we het naar het gewenste niveau. Zo wordt he applicatielandschap in 3 stappen beter afgestemd op je bedrijfsprocessen en behoeften en kun je een roadmap bepalen voor jouw digitale toekomst.

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Advies

070-3300010

Stel een vraag

E-mail

Lees in deze BLOG van Gijs Wibier hoe je de digitale toekomst strategie kan bepalen met inzicht in je  applicatielandschap. Benieuwd?