leading your digital journey

Met een roadmap geeft UNO grip op jouw digitale toekomst

Hoe ziet de digitale toekomst van mijn organisatie eruit? Met die vraag worstelen steeds meer directeuren en ICT-verantwoordelijken. UNO helpt je om de regie over je digitale transformatie terug te krijgen. Dat doen we vanuit onze vernieuwde rol als strategische partner. Daarbij horen een nieuwe afdeling én een nieuwe pay-off, zo verklapt directeur Feico van der Meij in deze blog.

Wie kan er nog zonder Google Maps? Ik niet. Zelfs voor korte ritjes zet ik de navigatie aan. Om te zien of er file staat. Of dat er toevallig een wegafsluiting is. Stel je nu eens voor dat je Google Maps niet meer zou hebben en zelf de route zou moeten uitstippelen. In veel gevallen zou ik de eindbestemming niet op de meest efficiënte manier bereiken. Of nog erger: stel je voor dat je niet eens precies weet wat je eindbestemming is. Je weet ongeveer welke kant je op moet, maar je hebt geen plaats- of straatnaam. En dat terwijl je op de snelweg rijdt en zowel links als rechts keihard wordt ingehaald. Langs de weg zie je wel borden staan. Maar het zijn er zóveel, en de informatie is zo divers en tegenstrijdig, dat je niet weet waar je moet kijken… Ik zou verdwaald raken in zo’n situatie. En ik zou ook zeker in paniek raken. Want waar moet je heen? En hoe kom je daar? Toch is dit hoe veel directeuren en IT-verantwoordelijken van organisaties zich voelen als het gaat om hun digitale toekomst. Ze moeten mee in de ontwikkelingen, maar raken verstrikt in een ‘spaghetti’ van bestaande – soms verouderde – applicaties, platformen als Office 365 én een stroom aan nieuwe softwareoplossingen die zich continu aandienen.

Gebrek aan digitale strategie

Steeds vaker spreek ik organisaties die worstelen met hun digitale toekomst. Ik hoor over afdelingen die nieuwe apps snel willen implementeren, maar moeten wachten op de ICT-afdeling die moet bepalen of die app écht van toegevoegde waarde is. Het antwoord daarop blijft vaak (lang) uit, omdat veel organisaties niet duidelijk hebben uitgestippeld waar ze precies naartoe willen. Er is geen eindbestemming en al helemaal geen roadmap die vertelt hoe je daar zou moeten komen. En dat terwijl de efficiency en het succes van een bedrijf steeds vaker afhangen van de inrichting van je digitale infrastructuur. Soms duwt de directie een bepaalde app er dan maar doorheen, waardoor er een wildgroei aan apps ontstaat. Wat op de lange termijn vaak ook niet in je voordeel werkt.

Strategisch Partner

Met UNO ondersteunen we onze klanten al ruim twintig jaar op het gebied van werkplekken, netwerk, servers en overige ICT-infrastructuur. De afgelopen jaren zagen we veel klanten overstappen op Office 365 of andere cloudoplossingen. Daarbij namen wij steeds meer de rol aan van strategisch partner, waarbij we naast de infrastructuur ook de functionele inrichting en adoptietrajecten verzorgden. Die transformatie is geleidelijk gegaan. Bestaande klanten hebben het misschien nauwelijks gemerkt; met hen zijn we op natuurlijke wijze meegegroeid. Willen we in de toekomst onze bestaande én nieuwe klanten goed blijven bedienen, dan moeten we die rol als Strategisch Partner nóg meer gaan omarmen en gaan verankeren binnen onze organisatie. Dat gaan we dan ook doen. We richten een compleet nieuwe afdeling op: UNO Application Services.
Applicatiekaart geeft inzicht en grip op je applicatielandschap

Application Services

Deze nieuwe afdeling gaat – in grote lijnen – organisaties helpen bij het moderniseren van hun applicatielandschap. We brengen in kaart hoe jouw huidige applicatielandschap eruitziet, waarbij we goed bekijken welke apps kritisch zijn voor jouw business, maar ook welke apps je juist belemmeren in je bedrijfsvoering. Ook kijken we daarbij nadrukkelijk naar de wensen en behoeften van jouw medewerkers en eindgebruikers. Vervolgens bepalen we samen met jou waar je naartoe zou willen en maken we een roadmap, zodat je precies weet waar en wanneer je welke kant op moet. En wanneer je welke afslag moet nemen op die digitale snelweg. We stellen daarbij nog altijd, zoals je bent gewend van UNO, de gebruiker centraal. We blijven ook de bruggenbouwer tussen mens en techniek. En we blijven er alles aan doen om jouw IT-omgeving optimaal in te richten en jouw organisatie maximaal te ondersteunen. We gaan daarbij alleen een stap verder.

Onze nieuwe pay-off

Bij die nieuwe strategie hoort in onze ogen ook een nieuwe pay-off, die onze nieuwe lading beter dekt. Die nieuwe pay-off is: Leading your digital journey. Ik ben er trots op, want hij zegt in mijn ogen precies waar UNO anno 2021 voor staat. We nemen jouw organisatie bij de hand en zijn jouw gids op weg naar jouw digitale toekomst. Een gids bij wie je je veilig en vertrouwd moet kunnen voelen. Leading your digital journey; het heeft ook iets avontuurlijks, vind ik. Samen met onze klanten gaan we graag op reis naar de toekomst. Ga je mee?

Feico van der Meij
Directeur UNO

Herkenbaar verhaal? En wil je eens sparren over de digitale (toekomst)strategie van jouw onderneming? Mijn collega’s en ik helpen je graag op weg! Neem gerust contact met me op via  fmeij@uno.nl of bel naar 070-3300010.

Direct contact met een specialist
die jou écht verder helpt

  • UNO Servicedesk: voor praktische en complexe, technische vragen
  • UNO’s digitale strategen: voor advies over de Cloud en jouw Werkplek van de Toekomst
  • UNO Customer Success Team: voor advies over Cloud Adoptie, IT-trends en overige vragen.

Wij luisteren en staan voor je klaar!

UNO Servicedesk

070-3300502

UNO Customer Succes Team

070-3300010

Stel een vraag

E-mail